X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 14 فروردین 1400
نیویورک تایمز خبر داد:
تعداد بازدید خبر : 271
تاریخ ثبت : شنبه, 14 فروردین,1400 | 11:00 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 14 فروردین,1400 | 10:25 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 14 فروردین,1400 | 12:39 ب.ظ

وضعیت وخیم نگهداری هزاران کودک مهاجر در بازداشتگاه‌های امریکا

  • وضعیت وخیم نگهداری هزاران کودک مهاجر در بازداشتگاه‌های امریکا

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که تعداد زیادی از کودکان مهاجر با وجود همه‌گیری کرونا در شرایطی وخیم و نامناسب در کمپ‌ مرزی تگزاس نگهداری می‌شوند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نیویورک تایمز در گزارشی به وضعیت وخیم کودکان مهاجر در یکی از اردوگاه‌های نگهداری این کودکان پرداخته است .
 

بر اساس این گزارش، اردوگاه "دونا تگزاس" به کانون اصلی تلاش‌های دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای جذب هزاران مهاجر از مرز جنوب غربی آمریکا تبدیل شده و کودکان و خانواده‌های مهاجران شانه به شانه و در کنار هم با توجه به شرایط بد همه‌گیری کرونا، روی تشک‌هایی شب را سپری می‌کنند که تنها برای ۲۵۰ نفر طراحی شده اما بیش از ۴۱۰۰ نفر روی این تشک‌ها می‌خوابند!
 



 
کودکان کوچک نیز در کنار نوجوانان بزرگ‌تر در یک محوطه بازی در اردوگاه دونا تگزاس نگهداری می‌شوند. روز سه شنبه برای نخستین بار به گروه کوچکی از خبرنگاران برای مشاهده شرایط این اردوگاه اجازه ورود داده شد.
 

«الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای  در این رابطه گفت: "همانطور که بار‌ها گفته ام، تاسیسات مرزبانی جایی برای کودک نیست.
 

«اسکار اسکامیلا» مسئول اجرایی گشت مرزی آمریکا در دره ریو گراند نیز در این خصوص گفت: "اگر امکان انتقال کودکان مهاجر به پناهگاه‌های دولتی وجود داشته باشد، برای همه بهتر خواهد بود. "در یک مورد یک جوان ۱۷ ساله مهاجر از یک نوزاد نگهداری می‌کرد. سازه چادر در دونا برای کمک به کاهش فشار بر ایستگاه‌های مرزبانی ساخته شده است، جایی که مهاجران باید قبل از آزادی یا انتقال به سایر سایت‌ها پردازش شوند. اما عکس‌های جدید خبرنگاران و تصویربرداران ، تصویری تیره و تار از شرایطی را نشان می‌دهد که احتمالاً در طی افزایش شدید تعداد مهاجران بدتر می‌شود و هیچ نشانه‌ای از کاهش یافتن آن وجود ندارد.
 

 
 

حدود ۳۳۰۰ نفر از مهاجرانی که در این سایت اسکان داده شده اند، کودکانی هستند که در ماه‌های اخیر بدون همراه به آمریکا وارد شده اند. هرچند اکثر این تازه وارد‌ها نام و شماره تماس یکی از اعضای خانواده را همراه دارند که امیداورند در آمریکا به آن‌ها محلق شوند، اما مقامات آمریکایی باید آن‌ها را در مرز پردازش و سپس به پناهگاه‌های دولتی منتقل کنند.
 
 
هر روز ۵۰۰ کودک وارد آمریکا می‌شود که دو اپراتور پناهگاه در این رابطه می‌گویند این تعداد بی سابقه است.فقط در ماه فوریه، بیش از ۹۴۰۰ خردسال بدون پدر و مادر وارد کشور شدند که تقریباً سه برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
 

 
 
 
بیش از ۴۰۰۰ کودک خردسال ۷۲ ساعت مجاز طبق قانون فدرال در چنین بازداشتگاه‌هایی گیر کرده بودند. دولت تقریباً روزانه ۲۵۰ کودک خردسال را در اختیار حامیان مالی، سازمان‌ها و خانه‌های نگهداری قرار می‌دهد.
 

در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰۰ کودک مهاجر در پناهگاه‌های دولتی هستند. ۵، ۱۶۰ نفر دیگر در مراکز پردازش گشت مرز مانند دونا گرفتار هستند، زیرا تخت خالی برای جای دادن همه آن‌ها وجود ندارد.هر روز ۲۵۰ تا ۳۰۰ کودک وارد مرکز نگهداری مرزی دونا می‌شوند، ولی تعداد کمتری از این مرکز خارج می‌شوند.گشت مرزی آمریکا این کودکان را برای ویروس کرونا آزمایش نمی‌کند مگر آن که علائمی داشته باشند. ۱۴ درصد از کودکان مهاجر هنگام انتقال به پناهگاه‌ها جواب آزمایش کرونای مثبت داشته‌اند.
 
 
ارسال نظر: