X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 32
تاریخ ثبت : یکشنبه, 18 شهریور,1403 | 01:57 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 18 شهریور,1403 | 01:52 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 18 شهریور,1403 | 01:59 ب.ظ

مرگ دومین کودک معلول در بازداشتگاه نوجوانان استرالیا

  • مرگ دومین کودک معلول در بازداشتگاه نوجوانان استرالیا
رسانه‌های خبری از فوت یک پسر 17 ساله در سلول خود در بازداشتگاه بنکسیا هیل در غرب استرالیا خبر دادند.


به گزارش ستاد حقوق بشر، رسانه‌های خبری از فوت یک پسر 17 ساله در سلول خود در بازداشتگاه بنکسیا هیل در غرب استرالیا خبر دادند. این رویداد، دومین مرگ یک کودک در سیستم بازداشت جوانان ایالتی طی یک سال گذشته است.

دیده‌بان حقوق بشر در این باره نوشت: در اکتبر 2023، نوجوان 16 ساله‌ای به نام «کلیولند داد» در واحد شماره 18 یکی از زندان‌های فوق امنیتی که برای نگهداری کودکان تغییر کاربری یافته، با آسیب زدن به خود، جانش را از دست داد. تحقیقات در مورد مرگ کلیولند نشان داد که زندانیان واحد مذکور با شرایط سلول انفرادی مواجه بودند و اغلب در سلول‌هایی نگهداری می‌شدند که فاقد آب لوله کشی بوده است.

«دانا لویت»، وکیل مدافع کودکانی که در حال حاضر و قبلا ًدر بنکسیا هیل و واحد 18 بازداشت بوده‌اند و علیه دولت استرالیا اقامه دعوی کرده‌اند، به دیده‌بان حقوق بشر گفت که یکی از همکارانش در اواخر سال 2023 با این نوجوان 17 ساله که اخیراً خبر فوت او منتشر شده، مصاحبه کرده بود. او گفت که این پسر "باهوش و با انگیزه" به نظر می‌رسیده است. به گفته لویت، متوفی دارای معلولیت بوده و از 11 سالگی مکرراً بازداشت شده است. او در مصاحبه‌اش به شرح بدرفتاری‌هایی که در طول بازداشت متحمل شده، از جمله تکرار حبس در سلول انفرادی، پرداخته بود.

لویت افزود: «او در معرض رفتارهایی قرار داشت که همگی با الگوی مراقبت مبتنی بر تروما، ناسازگار است؛ از جمله آزار کلامی منظم توسط کارکنان زندان؛ استفاده بیش از حد از زور، از جمله استفاده از عوامل شیمیایی مانند اسپری فلفل که توسط افسران زندان استفاده می‌شود؛ و تکرار حبس در سلول انفرادی، از جمله پس از اینکه او اقدام به خودآزاری جدی و خودکشی داشته است.»

سلول انفرادی به طور جهانی آسیب‌زا شناخته شده است اما آسیب آن برای کودکان و افراد دارای معلولیت بیشتر است. در سال 2018، ‌دیده‌بان حقوق بشر گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد افراد دارای معلولیت در زندان‌های استرالیا به طور نامتناسبی در سلول‌های انفرادی حبس می‌شوند.

در سال 2020، دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد که دولت استرالیای غربی با سهل‌انگاری درباره آسیب‌های احتمالی، خودداری از ارائه خدمات سلامت روان به زندانیان و با حبس افراد دارای معلولیت در سلول انفرادی، احتمال خودکشی این افراد را افزایش می‌دهد.

دیده‌بان حقوق بشر با تأکید بر ضرورت اصلاح سیستم بازداشت نوجوانان استرالیای غربی، تصریح کرد: «استرالیا باید فوراً برای منع استفاده از سلول انفرادی برای کودکان و افراد دارای معلولیت و سرمایه‌گذاری بر روی جایگزین حبسی که از حقوق کودکان حمایت کند، اقدام نماید.»


ارسال نظر: