X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 13 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 72
تاریخ ثبت : شنبه, 13 مرداد,1403 | 10:53 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 13 مرداد,1403 | 10:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 13 مرداد,1403 | 10:53 ق.ظ

اعتراف آمریکا به شکنجه و آزار نوجوانان در زندان تگزاس

  • اعتراف آمریکا به شکنجه و آزار نوجوانان در زندان تگزاس
وزارت دادگستری آمریکا در گزارشی به شکنجه و آزار نوجوانان در زندان تگزاس اذعان کرد.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، وزارت دادگستری آمریکا در گزارشی اعتراف کرد که ایالت تگزاس حقوق مدنی نوجوانان را در پنج بازداشتگاه نقض کرده، چرا که شواهدی حاکی از استفاده بیش از حد از زور، ناتوانی در محافظت از نوجوانان در برابر سوء استفاده جنسی و تبعیض علیه کودکان دارای معلولیت به دست آمده است.

بر اساس گزارش رویترز، این تحقیقات که در اکتبر 2021 آغاز شد، به بررسی رفتار زندانبانان و کادر دپارتمان دادگستری نوجوانان تگزاس Texas Juvenile Justice Department با کودکان تحت بازداشت پرداخته و نشان می‌دهد کارکنان این مرکز، اغلب از زور فیزیکی علیه کودکان بازداشتی استفاده می‌کنند؛ از جمله استفاده مکرر از اسپری فلفل در اولین واکنش به مشاهده کوچکترین نافرمانی از سوی نوجوانان بازداشت شده.

نوجوانان بزهکاری که بالای ده سال و کمتر از 19 سال سن دارند، با رأی دادگاه به دپارتمان دادگستری نوجوانان تگزاس سپرده می‌شوند.

این گزارش همچنین فاش کرد که اغلب کودکان این مراکز در سلول‌های انفرادی حبس می‌شوند. یک کودک به نام «ابیگیل» در اکتبر 2022 به مدت هشت روز پی‌درپی در سلول انفرادی محبوس بوده است. علاوه بر این، گزارش مذکور «فضای فراگیر سوءاستفاده جنسی، عدم نظافت و عدم پاسخگویی و آموزش کارکنان» را آشکار کرد.

بر اساس این گزارش، مشکلات زندان نوجوانان تگزاس سال‌ها در جریان بوده است و همین امر موجب شده در سال 2007، وزارت دادگستری نوجوانان تگزاس تحت نظارت قرار گیرد. وزارت دادگستری آمریکا پیشتر زندان اوینز این ایالت را بررسی کرده و دریافت این سازمان در محافظت از کودکان در برابر خشونت زندان، شکست خورده است.


ارسال نظر: