X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 69
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 مرداد,1403 | 02:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 مرداد,1403 | 11:16 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 10 مرداد,1403 | 02:18 ب.ظ

هزارن ساعت حبس در سلول انفرادی برای پناهجویان در آمریکا

  • هزارن ساعت حبس در سلول انفرادی برای پناهجویان در آمریکا

پناهجویان در آمریکا مجبورند ساعت های طولانی را در سلول های انفرادی به سر ببرند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر نوشت: «در اوایل جولای 2024، افرادی که در مراکز اداره مهاجرت و گمرک کالیفرنیا (ICE) بازداشت شده بودند، در اعتراض به شرایط خود، از جمله علیه استفاده از سلول انفرادی، دست به اعتصاب غذا و کار زدند. تحقیقات اخیر تلفات فیزیکی و روانی عمیق ناشی از استفاده از سلول انفرادی در مراکز بازداشت مهاجرت آمریکا را مستند کرده است.»
 

بر اساس این گزارش، در سرتاسر آمریکا، بازداشتکاه ها روزانه بیش از 122 هزار نفر را به مدت 22 ساعت یا بیشتر در سلول انفرادی حبس می‌کنند. طی پنج سال گذشته، اداره مهاجرت و گمرک به تنهایی بیش از 14 هزار بار افراد را، اغلب برای ماه ها متوالی، در سلول انفرادی حبس کرده است.
 

دیده بان حقوق بشر ضمن محکوم کردن اعمال سلول انفرادی در آمریکا از جمله در مراکز بازداشت مهاجرین، تصریح کرد: «از سال 2018 تا 2023، میانگین زمانی که بازداشتگاه‌های اداره مهاجرت و گمرک افراد را در سلول انفرادی نگه داشتند، 27 روز بوده است. در صدها مورد، فرد حداقل 90 روز و در 42 مورد بیش از یک سال در سلول انفرادی بوده است. این امر نقض استانداردهای بین‌المللی است که استفاده از سلول انفرادی را برای طولانی مدت یا مدت نامحدود منع می‌کند زیرا به منزله شکنجه یا رفتار یا مجازات ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز است.»
 

«خوان مندز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد شکنجه، مشخصاً به این نتیجه رسیده است که سلول انفرادی بیش از 15 روز، نوعی «شکنجه» است. استفاده از سلول انفرادی برای هر مدت زمانی برای کودکان و افراد دارای ناتوانی های روانی نیز با این معیارها مطابقت دارد.
 

دیده بان حقوق بشر افزود: «برای افرادی که در مراکز بازداشت اداره مهاجرت و گمرک آمریکا هستند، سلول انفرادی اغلب آسیب های روحی قبلی را تشدید می کند. جداسازی این افراد از سایرین می تواند باعث بدتر شدن سلامت روان آن ها شده و بعید است که مراقبت های بهداشت روانی مناسب یا به موقع به آن ها ارائه شود. سلول انفرادی با اضطراب، افسردگی و روان پریشی مرتبط است. حتی چند روز حبس انفرادی به طور قابل توجهی خطر مرگ بر اثر خودکشی را افزایش می دهد. گزارشی اخیراً ده ها مرگ قابل پیشگیری را در بازداشتگاه های اداره مهاجرت و گمرک آمریکا ثبت کرده، بسیاری از افرادی پس از گذراندن مدتی در سلول انفراد، اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست داده‌اند.»
 

این سازمان مردم نهاد با بیان این که اداره مهاجرت و گمرک آمریکا به طور نامتناسبی از سلول انفرادی برای افراد دارای ناتوانی های روانی و مهاجران آفریقایی استفاده کرده است، تصریح کرد: «مهاجران سیاه‌پوست شش برابر بیشتر از مهاجران غیرسیاه‌پوست در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند. این در حالیست که بازداشت فرد مهاجر، بایدبه عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد و گروه کاری سازمان ملل در مورد بازداشت خودسرانه، خواستار لغو تدریجی آن شده است. تحمیل سلول انفرادی، محرومیت شدید فرد از حقوق اوست.»
 

دیده بان حقوق بشر در خاتمه از آمریکا خواست به سلول انفرادی در بازداشتگاه های مهاجرین پایان دهد و در جهت پایان دادن به بازداشت افرادی که قصد مهاجرت دارند، تلاش کند.

 

 

ارسال نظر: