X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 23 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 181
تاریخ ثبت : شنبه, 23 دی,1402 | 11:03 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 23 دی,1402 | 10:47 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 23 دی,1402 | 11:04 ق.ظ

واکنش‌ها به حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن

  • واکنش‌ها به حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن
حملات آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن، واکنش‌های گسترده ای را در پی داشته است.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، آمریکا و انگیس روز پنجشنبه 21 دی‌ماه 1402، مجموعه ای از حملات را به یمن انجام دادند که با واکنش های گسترده و موجی از خشم مردم منطقه و دیگر کشورها مواجه شده است.

بر اساس گزارش رویترز، واکنش‌ها شامل خشم روسیه و ایران، حمایت هلند و متحدان ایالات متحده و انتقاد دموکرات‌ها در کنگره آمریکا پس از این حملات بوده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به این حملات، اظهار داشت: «حملات هوایی آمریکا به یمن نمونه دیگری از انحراف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل توسط آنگلوساکسون‌ها است».

وی همچنین افزود: «این حملات نشان دهنده بی اعتنایی کامل به قوانین بین المللی و تشدید تنش در منطقه است».

روسیه همچنین خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه برای بررسی این موضوع شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به این اقدام، گفت: «این حملات نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین بین المللی است. این حملات به ناامنی و بی ثباتی در منطقه دامن خواهد زد.»

حزب الله نیز طی یک بیانیه اعلام داشت: «تجاوزات آمریکا بار دیگر تایید می کند که آمریکا شریک کامل در فجایع و کشتارهای دشمن صهیونیستی در غزه و منطقه است».

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز با صدور بیانیه ای خواستار خویشتن‌داری و «جلوگیری از تشدید تنش» پس از حملات شده و گفت که با «نگرانی شدید» اوضاع را زیر نظر دارد.

پرامیلا جیاپال، رئیس کمیته پیشرو مجلس نمایندگان دموکراتیک مجلس نمایندگان آمریکا ابراز داشت: «این یک نقض غیرقابل قبول قانون اساسی است. ماده 1 این قانون ایجاب می‌کند که اقدام نظامی توسط کنگره مجاز اعلام شود».


برچسب ها: آمریکا, یمن, انگلیس
ارسال نظر: