X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 75
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 28 تیر,1402 | 07:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 28 تیر,1402 | 10:28 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 28 تیر,1402 | 07:17 ب.ظ

ستایشی: گزارش ادعایی هیات حقیقت یاب هیچ مبنای فنی و حقوقی ندارد

سخنگوی قوه قضاییه گزارش هیات حقیقت یاب براساس اخبار و جریانات فضای مجازی تهیه شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، مسعود ستایشی، در خصوص واکنش قوه قضاییه نسبت به نشست شورای حقوق بشر و گزارش ادعایی هیات حقیقت یاب، گفت: در واکنش به گزارش شفاهی و اولیه هیات حقیقت یاب که به شورای حقوق بشر ارائه شد، اعلام کردیم که گزارش این هیات از سوی شورای حقوق بشر زمانی که ما شاهد اغتشاش تمام عیار و نه تجمعات مسالمت آمیز بودیم، هیچ مبنای فنی و حقوقی ندارد و جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود: گزارش هیات حقیقت یاب یک اقدام شتاب زده و براساس منابع غیر معتبر جمع آوری شده است. این گزارش به اخبار و جریانات فضای مجازی استناد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در جریان اغتشاشات، افراد وابسته به گروهک‌های تروریستی در صحنه حاضر شدند و طی ۳ ماه بیش از ۷۵ نفر از نیرو‌های مدافع امنیت و مردم را به شهادت رساندند و بیش از ۷ هزار نفر از نیرو‌های مجری قانون مصدوم شدند که این موارد در این گزاش یک طرفه هیات به اصطلاح حقیقت یاب وجود ندارد.

وی ادامه داد : در این گزارش علت اجرای حکم عوامل خانه اصفهان که ۳ نفر از عوامل مجری قانون را به شهادت رساندند صرفا حضور آن‌ها در تجمعات عنوان کردند و این گزارش صرفا یک پروژه سیاسی از قبل تهیه شده علیه جمهوری اسلامی ایران است.

ستایشی گفت: چگونه این شورا اغتشاش، تخریب و تعرض به اموال عمومی و خصوصی و برهم زدن امنیت شهروندان را تجمع مسالمت آمیز تشخیص داده است، از سوی دیگر شاهد هستیم که شورای حقوق بشر هیچ اقدامی علیه حوادث فرانسه و اقدامات خشونت آمیز پلیس علیه مردم انجام نمی‌دهد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر روند بررسی پرونده قضایی اقامت غیرقانونی با هویت جعلی تعدادی از اساتید و طلاب مسجد مکی زاهدان که اخیرا منتشر شد، اظهار کرد: این افراد از اتباع بیگانه بوده و تعدادشان ۱۳۲ نفر است که ۵ نفر از این افراد مدرس و مابقی این افراد جزو طلاب مبتدی بودند.

وی افزود: اتهام این افراد اقامت غیرمجاز و جعل هویت شناسایی است که تمامی متهمان غاصب شناسنامه سرقتی، اجاره‎ ای یا از شناسنامه متوفیان استفاده می‌کردند که همگی به همراه خانواده خود از کشور طرد و شناسنامه‌ها باطل شدند.

ستایشی گفت: اقدامات برای یکی از این افراد نیز در حال انجام است و پس از پایان اقدامات در خصوص ابطال شناسنامه غصب شده توسط وی، این فرد نیز از کشور طرد خواهد شد.


برچسب ها:
ارسال نظر: