X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 29 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 170
تاریخ ثبت : یکشنبه, 30 بهمن,1401 | 10:50 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 29 بهمن,1401 | 10:03 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 30 بهمن,1401 | 10:50 ق.ظ

کشف جسد ۱۸ مهاجر در بلغارستان

  • کشف جسد ۱۸ مهاجر در بلغارستان
کشف یک کامیون به حال خود رها شده حامل مهاجران در بلغارستان، تراژدی جدیدی را افشا کرد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، پلیس بلغارستان اعلام کرد که یک کامیون حامل مهاجران را کشف کرد؛ این حادثه یکی از مرگبارترین حوادث مهاجرتی در بلغارستان بوده است.

بر اساس گزارش«فرانس ۲۴، مقام‌های بلغارستان اعلام کردند که جسد ۱۸ مهاجر را در یک کامیون حامل ۴۰ مهاجر که شمال شرقی پایتخت این کشور به حال خود رها شده بود، پیدا کردند.

۱۴ مهاجر دیگر حاضر در کامیون مذکور به بیمارستان منتقل شدند؛ حال هشت نفر از این مهاجران وخیم گزارش شده است.علت مرگ مهاجران جان باخته هنوز مشخص نشده است، اما وزیر بهداشت بلغارستان گفت که آن‌ها احتمالا بر اثر سرما، کمبود اکسیژن و گرسنگی جان باخته اند.

مقام‌های بلغارستان می‌گویند که راننده این کامیون متواری شده است.بلغارستان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در موضوع مهاجرت به عنوان دروازه این بلوک عمل می‌کند و با تشدید سیاست‌های مهاجرتی تلاش دارد تا از ورود مهاجران به اروپا جلوگیری کند.

بلغارستان با اتهامات فزاینده ای درباره برخورد خشونت بار با مهاجران مواجه است و تاکنون گزارش‌های متعددی از عقب راندن خشونت بار و غیرقانونی مهاجران و ضرب و شتم آنان توسط ماموران مرزی بلغارستان منتشر شده است.

در آگوست ۲۰۱۵، در اوج بحران مهاجرت در اروپا، جسد ۷۱ مهاجر از جمله یک نوزاد در پشت یک کامیون یخچال دار که در اتریش رها شده بود، پیدا شد.

در سال ۲۰۱۹، جسد ۳۹ مهاجر ویتنامی در یک کامیون یخچال دار در انگلیس اندکی پس از عبور از کانال مانش از سرزمین اصلی اروپا پیدا شدند.چندین حادثه مشابه اما کمتر مرگبار در سال‌های اخیر در کرواسی، ایرلند، ایتالیا و هلند نیز ثبت شده اند.

ارسال نظر: