X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 220
تاریخ ثبت : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 04:30 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 12:22 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 04:30 ب.ظ

تشدید قوانین سختگیرانه‌ علیه مهاجران در اتحادیه اروپا

  • تشدید قوانین سختگیرانه‌ علیه مهاجران در اتحادیه اروپا
مقامات اروپایی به دنبال اعمال تدابیر سختگیرانه‎تر علیه مهاجران در مرزهای اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، اتحادیه اروپا بر سر تدابیر سخت‌گیرانه‌تر علیه «مهاجرت غیرقانونی» به توافق رسید؛ سران اتحادیه اروپا به دنبال آن هستند که از پناهندگی مهاجران در کشورهای دیگر در این اتحادیه در صورتی که این درخواست در یکی دیگر از کشورهای عضو رد شد، جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش ناظر اروپا، این اقدامات و تشدید تدابیر، وضعیت را برای پناهجویان در مرزها و کشورهای اروپایی دشوارتر خواهد کرد. «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا اخیرا گفت که سران اتحادیه اروپا با اقدامات سخت‌تر برای مقابله با «مهاجرت غیرقانونی» موافقت کرده‌اند؛ ما برای تقویت مرزهای خارجی خود و جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی اقدام خواهیم کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که چندین کشور اتحادیه اروپا خواستار قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای محدود کردن تعداد بالای درخواست‌های پناهندگی به این بلوک ۲۷ عضوی شدند.

«جوزپ بورل»، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، که پیش از این نیز ادعاهای نژادپرستانه‌ای را مطرح کرده بود، در این خصوص گفت: «قلعه اروپا» راه حل نیست و خواستار ارائه فرآیندهای قانونی به مهاجران برای ورود به اتحادیه اروپا هستیم.

همچنین انتظار می‌رود سران اتحادیه اروپا خواستار پیشرفت در کار قانونگذاری در مورد پیمان جدید پناهندگی و مهاجرت باشند؛ مجموعه‌ای از پرونده‌ها با هدف ایجاد یک رویکرد بلوکی واحد برای تازه واردان.

همانطور که «یلوا یوهانسون»، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا در اواسط دسامبر در بروکسل گفت، این اتحادیه با بزرگترین بحران پناهجویان از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است؛ علاوه بر ۴.۵ میلیون پناهنده از اوکراین، در سال گذشته، تعداد پناهجویان از کشورهای دیگر به همراه گذرگاه‌های مرزی نامنظم به شدت افزایش یافته است.

پیمان جدید مهاجرت و پناهندگی در سپتامبر ۲۰۲۰ توسط کمیسیون اروپا ایجاد شد و هدف آن ارائه چارچوبی در سراسر اتحادیه برای مدیریت جریان‌های مهاجرت در مرزهای اتحادیه اروپا بود، اما کار متوقف شده است زیرا برخی از کشورها، به ویژه در اروپای مرکزی، اصل تقسیم بار را رد می‌کنند.

با این وجود به نظر می‌رسد که هیچ توافقی در مورد پناهندگی امکان پذیر نیست و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این امر اذعان دارند.در حال حاضر، کاملا محتمل به نظر می‌رسد که داستانی با عنوان مشابه در آستانه انتخابات اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ منتشر شود.

کارشناسان بر این عقیده هستند که این تدابیر تغییر مثبتی در وضعیت مهاجران در کشورها و مرزهای اروپایی ایجاد نخواهد کرد و پیامدهای بیشتری را برای آنها به همراه دارد.برخی دیگر بر این عقیده‌اند که تلاش‌های ادعایی اروپا برای ساماندهی وضعیت مهاجرت، خطرات و مشکلاتی را که مهاجران با آن دست و پنجه نرم می‌‎کنند از جمله غرق و ناپدید شدن در گذرگاه‌های ناامن مرزی، در نظر نمی‌گیرد.


ارسال نظر: