X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 21 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 125
تاریخ ثبت : دوشنبه, 21 شهریور,1401 | 01:48 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 21 شهریور,1401 | 01:46 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 21 شهریور,1401 | 01:50 ب.ظ

شکنجه و سهل انگاری پزشکی علت اصلی شهادت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

  • شکنجه و سهل انگاری پزشکی علت اصلی شهادت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

به گفته یک سازمان غیردولتی، وضعیت اسرای فلسطینی بیمار در چند سال وخیم تر شده، زیرا سهل انگاری پزشکی در کنار شکنجه افزایش یافته و اصلی‌ترین علت مرگ بیشتر زندانیان فلسطینی در زندان های رژیم غاصب صهیونیست است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر به نقل از سایت نیو عرب، باشگاه اسرای فلسطینی (PCC) مرگ 73 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از سال 1967 را ناشی از بی توجهی پزشکی دانسته است. این سازمان غیردولتی گفته 73 زندانی که به دلیل سهل انگاری جان خود را از دست دادند، از جمله 231 فلسطینی که حین بازداشت جان خود را از دست داده اند. آخرین این افراد، سعدیه فرج الله است که در اوایل ژوئیه 2022 در زندان دیمون به شهادت رسید.

باشگاه اسرای فلسطینی می‌افزاید پیکر مطهر 9 زندانی که حین بازداشت توسط نیروهای رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده اند، همچنین در اختیار این رژیم است و به خانواده ها تحویل داده نشده است.

به گفته این سازمان غیردولتی، وضعیت زندانیان فلسطینی بیمار در چند سال وخیم تر شده، زیرا سهل انگاری پزشکی در کنار شکنجه افزایش یافته و اصلی‌ترین علت مرگ بیشتر زندانیان فلسطینی در زندان های رژیم غاصب صهیونیست است.

این گروه خاطرنشان کرد که حدود 600 زندانی بیمار در زندان های اسرائیل در حال حاضر با شرایط بهداشتی سختی روبرو هستند که حدود 200 نفر از بیماری های مزمن و 23 نفر مبتلا به تومورها و سرطان های درجات مختلف هستند.

 باشگاه اسرای فلسطینی با اشاره به تأخیر عمدی در انتقال زندانیان بیمار به بیمارستان‌ها و انجام معاینات پزشکی برای آنها افزوده است: شش مورد سرطان در بین زندانیان در بازه زمانی آگوست 2021 تا ژوئن گذشته ثبت شده است.

گزارش ها حاکیست در حال حاضر حدود 18 زندانی بیمار و مجروح در شرایط اسفناکی در داخل زندان رمله نگهداری می شوند. حدود 4500 فلسطيني اسیر رژیم صهیونیستی هستند كه 650 نفر از آنها «بازداشتي اداري» هستند، به اين معني كه آنها بدون اتهام يا محاكمه تا 6 ماه كه مي تواند براي مدت نامعلومي تمديد شود، نگهداري مي شوند.

برچسب ها:
ارسال نظر: