X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 131
تاریخ ثبت : دوشنبه, 07 شهریور,1401 | 01:44 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 07 شهریور,1401 | 01:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 07 شهریور,1401 | 01:44 ب.ظ

نقض حقوق کارگران مهاجر در مزاع کانادا

  • نقض حقوق کارگران مهاجر در مزاع کانادا

کارگران مهاجر کانادایی شرایط خود را چنین وصف کرده‌اند: موش ها غذای ما را می خورند، در اتاق های شلوغ با دوربین های بدون حریم خصوصی زندگی می کنیم و به نظر می‌رسد در زندان هستیم. در شرایط کاری، با ما مانند قاطرها رفتار می شود و به دلیل اینکه به اندازه کافی سریع نیستیم، مجازات می شویم.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سایت خبری سی‌بی‌سی در گزارشی افشاء کرد کارگران مهاجر جامائیکایی در اونتاریو با نوشتن نامه سرگشاده به مسئولین کشور خود شرایط کار در مزارع کانادا را به «بردگی سیستماتیک» تشبیه می کند و خواستار حمایت بیشتر در مواجهه با آنچه که آنها شرایط غیر انسانی نامیدند شدند.

به گفته اتحادیه کارگران مهاجر (MWAC)، سه کارگر دیگر تنها در هفته گذشته در انتاریو جان خود را از دست داده اند. کارگران گفتند: «جامائیکایی‌ها نسل‌هاست که می‌آیند، همکاران کارائیب و مکزیکی ما نیز آمده‌اند، و از زمان شروع برنامه هیچ تغییر قابل توجهی ایجاد نشده است». آنها همچنین گفتند که کارگران مکزیک و فیلیپین نیز شکایات مشابهی دارند.

بر اساس این گزارش، کارگران شرایط مسکن را چنان بد توصیف کردند «که موش ها غذای ما را می خورند، در اتاق های شلوغ با دوربین های بدون حریم خصوصی زندگی می کنیم و به نظر می‌رسد در زندان هستیم. در شرایط کاری، با ما مانند قاطرها رفتار می شود و به دلیل اینکه به اندازه کافی سریع نیستیم، مجازات می شویم. بدون محافظت کافی در معرض آفت کش های خطرناک هستنیم و روسای مزارع به صورت کلامی توهین می کنند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «آنها ما را به صورت فیزیکی ارعاب می کنند، اموال شخصی ما را تخریب می کنند و تهدید می کنند که ما را به خانه می فرستند.» سخنگوی وزیر اشتغال، توسعه نیروی کار کانادا ، کارلا کوالترو، در بیانیه ای اینگونه پاسخ داد: «بدرفتاری یا بدرفتاری با کارگران موقت خارجی غیرقابل قبول است. تجربیات مشروح در این نامه آزاردهنده، غیرانسانی و مغایر با مقررات برنامه وزارتخانه است.» برخی فعالان حقوق کارگری در کانادا نیز برنامه کارگران مهاجر مزارع در کانادا را یک فاجعه حقوق بشری نامیدند.

برچسب ها:
ارسال نظر: