X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 02 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 95
تاریخ ثبت : دوشنبه, 12 اردیبهشت,1401 | 09:25 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 02 اردیبهشت,1401 | 09:20 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 12 اردیبهشت,1401 | 09:25 ق.ظ

اعتراض یک گروه حقوق بشری به رفتار غیرانسانی آمریکا با مهاجران

  • اعتراض یک گروه حقوق بشری به رفتار غیرانسانی آمریکا با مهاجران
یک گروه حقوق بشری رفتار دولت آمریکا با مهاجران را افراطی و غیرانسانی خواند.



به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، گروه موسوم به «اول حقوق بشر» در گزارشی جدید اعلام کرد که دولت بایدن ده‌ها هزار پناهجو را با نقض قوانین جهانی و آمریکا، تنها چند هفته قبل از رسیدن تعداد زیادی از آنان به مرز جنوبی کشور، زندانی کرده است.

بر اساس گزارش الجزیره، این نهاد حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد که اداره مهاجرت و گمرک (ICE) ده‌ها هزار نفر را به جای اینکه به آنها اجازه دهد با خانواده‌ها یا حامیان مالی خود در ایالات متحده زندگی کنند، در زندان‌ها نگه داشته است.

این گروه اعلام کرد که زندانی کردن پناهجویان غیر انسانی و غیر ضروری است و آنان را بی جهت در معرض آسیب های شدید جسمی و روانی، بی توجهی پزشکی و تبعیض قرار داده است.

این گزارش با عنوان «من اینجا یک زندانی هستم: سیاست‌های دولت بایدن پناهجویان را حبس می‌کند» نشان می‌دهد که از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن در ژانویه سال گذشته، پناهجویان به‌طور متوسط ۳.۷ ماه در بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند.

بازداشت پناهجویان به طور کلی طبق قوانین بین المللی ممنوع است، مگر در شرایط استثنایی. میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی بازداشت غیرمنطقی، غیرضروری، نامتناسب یا خودسرانه را ممنوع می‌کند.

سازمان‌های حقوق بشر همچنین می‌گویند بازداشت پناهجویانی که مرتکب جرمی نشده‌اند، غیرقانونی و نقض حق آزادی آنهاست.


ارسال نظر: