X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 فروردین 1401
تعداد بازدید خبر : 152
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 11 فروردین,1401 | 12:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 08 فروردین,1401 | 12:09 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 11 فروردین,1401 | 12:21 ب.ظ

۱۳۷ سازمان حقوق بشری خواستار پایان جنگ در یمن شدند

  • ۱۳۷ سازمان حقوق بشری خواستار پایان جنگ در یمن شدند
۱۳۷ سازمان و نهاد حقوق بشری عربی خواستار توقف جنگ در یمن شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ۱۳۷ سازمان و نهاد حقوق بشری در بیانیه ای اعلام کردند، جنگ تجاوزکارانه علیه یمن در برابر چشم و گوش جهانیان و سکوت و انفعال جامعه جهانی و در رأس آن سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته به آن به خاطر ترس از توقف کمک‌های مالی عربستان و امارات متحده عربی به آنها در حال وقوع است.

بر اساس گزارش منابع خبری عربی، در بیانیه سازمان‌های حقوق بشری عربی آمده است: آمار نهادها و سازمان‌های حقوق بشری یمن گویای جنایات جنگی، تجاوزات و جنایات علیه بشریت طی هفت سال گذشته است که متجاوزان در یمن مرتکب شدند.

سازمان های حقوق بشری و مدنی همچنین از مردان و زنان آزاده جهان و نیروهای مدافع حقوق بشر خواستند تا برای توقف جنگ علیه یمن فشار بیاورند.

آنها در این بیانیه همچنین خواستار توقف جنگ توسط کشورهای متجاوز و رفع محاصره فوری یمن به ویژه بندر الحدیده و فرودگاه بین المللی صنعا و اجازه ورود مواد غذایی، تجهیزات دارویی و پزشکی و سوخت به این کشور شدند.

این سازمان ها بر لزوم عذرخواهی کشورهای متجاوز و جبران خسارات وارده به یمن در نتیجه تجاوزات به این کشور تاکید کردند.

در بیانیه سازمان‌های حقوق بشری عربی همچنین تاکید شده است که همه طرف‌های یمنی در تاریخ و مکان مورد توافق و تحت هدایت سازمان ملل متحد، بر سر میز مذاکره یمنی - یمنی برای حل بحران در این کشور بنشینند.

این سازمان‌ها همچنین خواستار تشکیل یک ائتلاف بین المللی حقوق بشری برای محاکمه و پاسخگو کردن طرف‌های دخیل در جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در یمن شدند.

نهادهای حقوق بشری وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

برچسب ها:
ارسال نظر: