X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 14 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 235
تاریخ ثبت : شنبه, 14 اسفند,1400 | 06:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 14 اسفند,1400 | 06:11 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 14 اسفند,1400 | 06:25 ب.ظ

یک نهاد حقوق بشری خواستار آزادی فوری وبلاگ‌نویس سعودی شد

  • یک نهاد حقوق بشری خواستار آزادی فوری وبلاگ‌نویس سعودی شد
عفو بین‌الملل خواستار آزادی بی قید و شرط وبلاگ‌نویس سعودی شد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای خواستار لغو فوری حکم رائف بدوی، زندانی عقیدتی از زندان‌ سعودی۹ شد.

در بیانیه روز جمعه این سازمان آمده است: این مرد ۳۸ ساله که به هزار ضربه شلاق و ۱۰ سال زندان محکوم شده بود، به دلیل ابراز آزادانه نظرات خود به صورت خودسرانه دستگیر شده است.

"هبه مرایف" مدیر منطقه‌ای عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا در این زمینه گفت: رائف بدوی یک دهه را صرفا به خاطر استفاده از حق آزادی بیان خود در پشت میله‌های زندان گذرانده است.

وی تاکید کرد: مقامات سعودی باید از آزادی فوری و بدون قید و شرط بدوی اطمینان حاصل کنند و ممنوعیت سفر غیرقانونی اعمال شده بر او را لغو کنند تا سرانجام بتواند به خانواده‌اش ملحق شود.

بدوی دارای سه فرزند است که از پاییز سال ۲۰۱۳ به همراه مادرشان در استان کبک کانادا زندگی می‌کنند. این وبلاگ نویس عربستانی، تاکنون جوایز زیادی را در زمینه حقوق بشر دریافت کرده که از آن جمله می توان به جایزه آزادی بیان سال ۲۰۱۴ سازمان خبرنگاران بدون مرز و جایزه آزادی بیان ساخاروف را از سوی پارلمان اروپا اشاره کرد.

بر اساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری، دولت ریاض در ماه‌های اخیر، حملات خود علیه فعالان حقوق بشری در این کشور را شدت بخشیده است.

برچسب ها:
ارسال نظر: