X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 30 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 145
تاریخ ثبت : شنبه, 30 بهمن,1400 | 04:45 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 30 بهمن,1400 | 04:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 30 بهمن,1400 | 04:45 ب.ظ

تشکیل کارگروه‌های مشترک قوه قضاییه و مجلس در جهت حل مشکلات قضایی مردم

  • تشکیل کارگروه‌های مشترک قوه قضاییه و مجلس در جهت حل مشکلات قضایی مردم
مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی با حضور معاون اول دستگاه قضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاعات ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق در این مراسم با اشاره به همکاری مجلس و قوه قضاییه در حل مشکلات مردم، اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه، مشکلات تقنینی قوه قضاییه، با همراهی مجلس شورای اسلامی با سرعت بیشتری مرتفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه یک کارگروه مرکزی با عضویت معاون اول قوه‏قضاییه، دادستان کل کشور، وزیر دادگستری، معاون حقوقی، معاون راهبردی و مدیرکل امور مجلس از طرف قوه ‏قضاییه تشکیل می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: هدف اصلی از تشکیل کارگروه‌های مشترک بین مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه همکاری و هماهنگی بیشتر در فرآیند بررسی طرح‏ها و لوایح و همکاری، هم‌افزایی در جهت حل مشکلات مردم و انعکاس به‌موقع مشکلات قضایی مردم به مسئولان قضایی است.

وی تصریح کرد: موضوعات کلان و ملی در کارگروه مرکزی پیگیری خواهد شد و موضوعات استانی با محوریت همکاری در خصوص صیانت از حقوق عامه، رفع موانع تولید، حمایت از اجرای سیاست‏های اقتصاد مقاومتی، پرونده‏های کثیرالشاکی و توسعه صلح و سازش در کارگروه‏های استانی مشکل از رئیس‌کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و رئیس مجمع نمایندگان استان و یکی از معاونان رئیس‌کل پیگیری خواهد شد و حسب مورد از مسئولان دستگاه‏های اجرایی نیز دعوت خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه بابیان اینکه درصدد هستیم تا مشکلات دستگاه قضا را با همفکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرتفع کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه در این دوره گام‌های بلند و استواری برای حل مشکلات مردم برداشته شود و در کلیه موضوعات مرتبط با وظایف قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی با همکاری و همدلی تدابیر لازم اتخاذ شود.

برچسب ها:
ارسال نظر: