X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 31 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 509
تاریخ ثبت : دوشنبه, 31 خرداد,1400 | 04:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 31 خرداد,1400 | 04:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 31 خرداد,1400 | 04:31 ب.ظ

تدوین آیین نامه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان

  •  تدوین آیین نامه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با اشاره به این که در سال گذشته موفق به آموزش مهارت های چندگانه به ۱۰ درصد از معلمان ویژه دانش آموزان ناتوان ذهنی شده ایم، گفت: آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان، تدوین و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سید جواد حسینی نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد کشوری مناسب سازی، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مناسب سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. مؤلفه ها، اجزا و ارکان مدرسه باید با نیازهای دانش آموزان انطباق یابد و با شرایط آنها متناسب شود و با این هدف، بسته تحولی مدرسه انطباقی با سه برنامه و ۹فعالیت، درسال گذشته اجرایی شد.
 

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد کشوری هماهنگی و پیگیری مناسب سازی، افزود: استاندارد سازی مراکز و مدارس موجود در همه ابعاد و توسعه مراکز جدید در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.
 

وی با بیان این که سال گذشته ۱۹درصد خدمات توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نوآموزان پیش دبستانی افزایش یافته است، تصریح کرد: ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به نوآموزان استثنایی باید از سنین پایین شروع شود و اولین گام آن شناسایی و غربالگری نوآموزان دارای نیازهای ویژه است.
 

وی همچنین گفت: بسته مداخلات بهنگام طلایی با هدف مداخلات بهنگام در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده و در همین راستا تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای استفاده از نتایج غربالگری این دستگاه ها منعقد شده است. در اولین نشست شورای سازمان در سال جاری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد افزایش سه گروه به گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصویب خواهد شد.
 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از ضرورت های دانش آموزان با نیازهای ویژه را آموزش های کاربردی و مهارتی دانست و گفت: مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مدارس زندگی باشند و دوره های متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای با همین هدف در آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شده است.
 

طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی افزود: آموزش مهارت های چندگانه به ۱۰درصد ازمعلمان ویژه دانش آموزان ناتوان ذهنی و آموزش «زبان اشاره» و خط بریل،آموزش به ۸هزار نفر از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته بوده است.
 

به گفته وی آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.

 

ارسال نظر: