X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 17 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 25
تاریخ ثبت : دوشنبه, 19 شهریور,1403 | 09:49 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 17 شهریور,1403 | 08:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 19 شهریور,1403 | 09:49 ق.ظ

گزارشگر ویژه سازمان ملل: ۸۰ درصد از جمعیت قحطی زده جهان در غزه هشتند

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل: ۸۰ درصد از جمعیت قحطی زده جهان در غزه هشتند

گزارشگر ویژه حق غذا سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که در حوالی ماه دسامبر۲۰۲۳، ساکنان نوار غزه ۸۰ درصد از جمعیت قحطی زده جهان را تشکیل داده‌اند و در تاریخ جنگ ها، سابقه ندارد که ملتی با این سرعت دچار قحطی و گرسنگی شوند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «مایکل فخری» گزارشگر ویژه حق غذا در گزارشی که به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرد، با اشاره به اینکه گرسنگی دادن ساکنان نوار غزه از دومین روز جنگ آغاز شد، گفت: کمک های محدودی که وارد نوار غزه شد، نیز بیشتر به مناطق مرکزی و جنوب ارسال شد و این درحالی بود که رژیم اسرائیل، به ساکنان نوار غزه دستور داده بود به طرف مناطق شمالی کوچ کنند.
 

وی افزود: در حوالی ماه دسامبر۲۰۲۳، ساکنان نوار غزه ۸۰ درصد از جمعیت قحطی زده جهان را تشکیل داده اند.
 

گزارشگر ویژه حق غذا سازمان ملل متحد ادامه کرد: در تاریخ جنگ ها، سابقه ندارد که ملتی با این سرعت دچار قحطی و گرسنگی شوند و آنچه برای ۲.۳ میلیون فلسطینی در این منطقه اتفاق افتاد بی سابقه است.
 

فخری گفت: سابقه قحطی های عمدی در حق ملت فلسطین به ۷۶ سال قبل یعنی زمان تاسیس (رژیم جعلی) اسرائیل و آوارگی ملت فلسطین از سرزمین خود بازمی گردد و اسرائیل از آن زمان به سیاست گرسنگی دادن ملت فلسطین روی آورد.
 

وی همچنین عنوان کرد: از آغاز جنگ در نوار غزه، گزارش های مستقیمی درباره ویران و تخریب کردن سیستم غذایی نوار غزه دریافت کرده است که تخریب زیرساخت های کشاورزی و ماهیگیری نمونه ای از آن است.

 

 

ارسال نظر: