X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 22
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 16 خرداد,1403 | 05:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 16 خرداد,1403 | 11:13 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 16 خرداد,1403 | 05:10 ب.ظ

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره تغذیه مردم غزه/ علوفه حیوانات و نوشیدن آب فاضلاب خوراک اصلی مردم شده

یکی از مدیران منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که شهروندان غزه مجبور به نوشیدن آب فاضلاب و خوردن گیاهان و غذاهای حیوانات شده‌اند.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، حنان البلخی، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه خواستار افزایش فوری دسترسی نوار غزه به کمک‌ها شد و هشدار داد: جنگ در نوار غزه تأثیر غیرمستقیم بر مراقبت‌های بهداشتی در سرتاسر این منطقه داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این کارشناس سعودی در زمینه سلامت کودکان، تاکید کرد آنچه در غزه رخ داده پیامدهای خطرناک و بی‌وقفه‌ای بر کودکان خواهد گذاشت. در این باریکه کسانی هستند که اکنون غذای حیوانات و علف می‌خورند و آب فاضلاب می‌نوشند. کودکان به سختی به غذا دسترسی پیدا می‌کنند، در حالیکه کامیون‌ها در خارج از رفح توقف می‌کنند.

سازمان ملل پیش از این هشدار داده بود که قحطی در غزه در حال وقوع است؛ جایی که ۱.۱ میلیون نفر یا حدود نیمی از ساکنان آن با سطوح فاجعه‌باری از ناامنی غذایی روبه‌رو هستند.

البلخی پس از بازدید از گذرگاه رفح خواستار بازگشایی این گذرگان شد و گفت: نوار غزه به صلح و ورود کمک‌های بیشتر از طریق زمین نیاز دارد.گذرگاه کرم ابوسالم کافی نیست و درسایه وجود مسیرهای زمینی کم‌هزینه‌تر و مؤثرتر و صف کشیدن کامیون‌ها در خارج از آن، تلاش‌ها در گذرگاه‌های دریایی و هوایی دیگر منطقی نیست.

وی همچنین نسبت به ممنوعیت ورود تجهیزات پزشکی ابراز نگرانی کرد و گفت: در غزه به ستگاه‌های تنفس مصنوعی و مواد شیمیایی برای تصفیه آب نیاز مبرم داریم.

این مسؤول سازمان جهانی بهداشت بر نیازهای فوری بیماران در غزه جایی که ۱۱ هزار بیمار و زخمی در وضعیت وخیم نیاز به تخلیه پزشکی دارند، تاکید کرد.

رژیم اشغالگر از هفت اکتبر جنگی خونین و ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخت و بیشتر ساختمان‌ها و مراکز غزه را منهدم و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرد که باعث شده تعدادی از مردم غزه به ویژه کودکان در نتیجه سوءتغذیه جان خود را از دست بدهند.

گزارش شده هزاران نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند و بیش از ۷۰ درصد شهدا و مجروحان این جنگ زنان و کودکان هستند.

برچسب ها: غزه
ارسال نظر: