X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 184
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 04 مرداد,1402 | 03:47 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 04 مرداد,1402 | 11:42 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 04 مرداد,1402 | 03:47 ب.ظ

یونسکو: استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس ممنوع شود

گزارش جدید سازمان ملل می گوید که برای مقابله با ایجاد اختلال در کلاس درس، بهبود یادگیری و کمک به محافظت از کودکان در برابر آزار و اذیت سایبری، استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس ممنوع شوند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر،آژانس آموزش، علم و فرهنگ سازمان ملل متحد گفت که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از تلفن همراه با کاهش عملکرد آموزشی مرتبط است و سطح بالای استفاده از صفحات نمایش تأثیر منفی بر ثبات عاطفی کودکان دارد.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، یونسکو اعلام کرد که درخواست برای ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند پیام روشنی را ارسال می‌کند که فن آوری دیجیتال به عنوان یک کل از جمله هوش مصنوعی، باید همیشه تابع «دیدگاه انسان محور» آموزش باشد و هرگز جایگزین تعامل چهره به چهره با معلمان نشود.

این سازمان به سیاستگذاران در مورد استقبال نادرست از فناوری دیجیتال هشدار داد و استدلال کرد که تأثیر مثبت آن بر نتایج یادگیری و کارایی اقتصادی می‌تواند اغراق‌آمیز باشد و فناوری جدید همیشه بهتر نیست. همه تغییرات به منزله پیشرفت نیستند. فقط به این دلیل که کاری را می‌توان انجام داد، به این معنی نیست که باید انجام شود.

با حرکت بیشتر یادگیری به‌صورت آنلاین به‌ویژه در دانشگاه‌ها، یونسکو از سیاست‌گذاران خواست که از «بعد اجتماعی» آموزش که در آن دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش حضوری می‌بینند، غافل نشوند. در این بیانیه آمده است: کسانی که به تشدید انفرادی شدن آموزش اصرار می‌کنند، ممکن است مفهوم آموزش را متوجه نشده باشند.

ادره آزوله، مدیرکل یونسکو در این خصوص گفت: استفاده از تکنولوژی باید برای افزایش تجارب یادگیری و برای رفاه دانش آموزان و معلمان باشد، نه به ضرر آنها. ارتباطات آنلاین جایگزینی برای تعامل انسانی نیست.

یونسکو در این گزارش آورده است که کشورها باید اطمینان حاصل کنند که اهداف و اصول روشنی دارند تا مطمئن شوند که فناوری دیجیتال در آموزش مفید است و از آسیب، هم به سلامت دانش‌آموزان و هم به طور گسترده‌تر به دموکراسی و حقوق بشر جلوگیری می‌کند.استفاده بیش از حد یا نامناسب دانش‌آموزان از فناوری در کلاس و خانه اعم از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا لپ‌تاپ‌ها می‌تواند حواس‌پرتی ایجاد کند و تأثیر مخربی بر یادگیری داشته باشد.

 

ارسال نظر: