X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 05 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 185
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 05 آبان,1401 | 12:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 05 آبان,1401 | 12:00 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 07 آبان,1401 | 09:52 ق.ظ

بیانیه مؤسسه صیانت از حقوق زنان در واکنش به حمله تروریستی شیراز

  • بیانیه مؤسسه صیانت از حقوق زنان در واکنش به حمله تروریستی شیراز

مؤسسه صیانت از حقوق زنان در واکنش به حمله تروریستی شیراز، خواستار مجازات عاملان و دادخواهی حقوق قربانیان و خانواده آنها در عرصه بین‌المللی شد.
 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، متن بیانیه مؤسسه صیانت از حقوق زنان در خصوص حمله تروریستی شیراز، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
عصر روز چهارشنبه 4 آبان، گروهک تروریستی و تکفیری (داعش) در اقدامی جنایتکارانه به مردم بی‌گناه که مشغول عبادت در حرم مقدس شاهچراغ شیراز بودند، حمله کرده و جان و امنیت آنان را به مخاطره انداختند. در این حمله تروریستی که مصداق بارز نقض حقوق بنیادین بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه است، 15 نفر از مردم بی‌گناه از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند و بیش از 20 نفر مجروح شدند.
این اقدام در حالی رخ داد که طی یک ماه اخیر به بهانه دفاع از حقوق زنان و آزادی، شاهد فعالیت جدی گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی در ایران هستیم. وقایع حکایت از یک طراحی هدفمند علیه امنیت، انسجام و همبستگی اقوام ایرانی و ایجاد تفرقه میان پیروان ادیان الهی در سرزمین کهن ایران اسلامی از طریق اقدامات تروریستی، تشدید اختلافات و ایجاد شکاف‎های قومیتی و درگیری‌های داخلی دارد.
بر این باوریم که مبارزه با پدیده‌ی شوم تروریسم، به یک امر مبتلا‌به نظام بین‌المللی تبدل شده؛ چرا که وضعیت نابه‌سامان ناشی از وقوع آن، نه تنها موجب خدشه‌دار شدن امنیت انسانی شده، بلکه صلح و امنیت ملی و بین‌المللی را مورد هجمه‌ قرار داده است.
مؤسسه صیانت از حقوق زنان ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده قربانیان و ملت شریف ایران، از دولت و دستگاه قضایی می‌خواهد تا نسبت به مجازات عاملان و دادخواهی حقوق قربانیان و خانواده آنها در عرصه بین‌المللی اقدام نماید.
 

برچسب ها:
ارسال نظر: