X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 08 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 162
تاریخ ثبت : شنبه, 08 مرداد,1401 | 01:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 08 مرداد,1401 | 12:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 مرداد,1401 | 01:03 ب.ظ

روند صعودی ابتلا به هپاتیت در زندان های آمریکا

  • روند صعودی ابتلا به هپاتیت در زندان های آمریکا

مقامات زندان های آمریکا، طبق سال های گذشته در درمان زندانیان مبتلا به هپاتیت ناکام مانده اند.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، طبق گزارش اندیشکده prisonpolicy، خارج از دیوارهای زندان، «هپاتیت سی» به طور کلی یک بیماری قابل کنترل و اغلب قابل درمان است اما در داخل زندان‌های ایالتی آمریکا، چیزی جز شکست سیاست نیست.


بر اساس نظرسنجی و مصاحبه‌ این اندیشکده با ادارات زندان‌های آمریکا، زندان‌های ایالتی در سراسر این کشور در درمان دستکم ۱۴۴ هزار زندانی مبتلا به هپاتیت C، یک بیماری کبدی قابل درمان اما بالقوه کشنده، ناکام هستند.بسیاری از ۴۹ ایالتی که به سؤالات مربوط به زندانیان مبتلا به هپاتیت C پاسخ دادند، قیمت بالای دارو را دلیل انکار درمان ذکر کردند.


طبق نظرسنجی انجام شده برای یک پروژه کارشناسی در مرکز «تونی استابیل» برای روزنامه نگاری تحقیقی دانشگاه کلمبیا، در سراسر این کشور، حدود ۹۷ درصد از زندانیان مبتلا به هپاتیت C درمان نمی‌شوند.
 

مدافعان حقوق زندانیان می‌گویند که این امر حکم دادگاه عالی سال ۱۹۷۶ آمریکا را نادیده می‌گیرد که مراقبت پزشکی یک زندانی را حق قانونی تشخیص می‌دهد. از مراکز زندان‌ها در تمام ۵۰ ایالت و ناحیه کلمبیا در آمریکا پرسیده شد که چه تعداد از زندانیان مبتلا به هپاتیت C هستند، چه تعداد تحت درمان قرار می‌گیرند، چه داروهایی برای درمان استفاده می‌شود و چه سیاست‌هایی در مورد زندانیان مبتلا به این ویروس وجود دارد.

 

تقریبا همه ایالت‌ها به برخی یا تمام اطلاعات درخواستی پاسخ دادند؛ کارولینای جنوبی و واشنگتن دی سی، این درخواست‌ها را رد کردند. زندان‌های ایالتی بزرگترین گروه زندانیان در آمریکا را در خود جای داده‌اند؛ میزان ابتلا به هپاتیت در میان زندانیان بسیار بیشتر از جمعیت عمومی آمریکاست، تا حدی به این دلیل که نزدیک به یک ششم زندانیان ایالتی به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌‎برند.


کم‌درمانی گسترده در زمانی انجام می‌شود که میزان عفونت هپاتیت C یا HCV تا حدی به دلیل اپیدمی مواد افیونی افزایش یافته است. برخی از زندان‌ها دستورالعمل‌های خود را برای استانداردهای مراقبت نادیده می‌گیرند؛ طبق سوابق نگهداری شده توسط اداره ازندان‌های فلوریدا، در این ایالت دستکم ۱۸۱ زندانی که معیارهای درمان را داشتند، درمان نشدند.

 

ارسال نظر: