X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 186
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 27 بهمن,1400 | 05:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 27 بهمن,1400 | 01:43 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 27 بهمن,1400 | 05:46 ب.ظ

۳ پزشک کرمانی به جای زندان ملزم به ارائه خدمات عمومی رایگان شدند

  • ۳ پزشک کرمانی به جای زندان ملزم به ارائه خدمات عمومی رایگان شدند
سرپرست محاکم کیفری دو کرمان: گفت: با رای جایگزین حبس صادره از سوی شعبه ۱۰۱ محاکم کیفری دو کرمان، ۳ پزشک که در اثر عدم رعایت نظامات پزشکی محکوم شده اند به ارائه خدمات عمومی رایگان می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی میرزابیگی درباره احکام جایگزین حبس ۳ پزشک کرمانی، عنوان کرد: در پی اعلام شکایت از سه پزشک به دلیل کم کاری کادر درمان در یک پرونده پزشکی پرونده به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی دقیق و اعلام نظریه پزشکی قانونی مشخص شد ۳ تن از پزشکان یاد شده در این رابطه به میزان ۲۰ درصد، ۱۲ درصد و هشت درصد مقصر شناخته شده اند.

وی تصریح کرد: در ادامه متهم ردیف اول این پرونده به تحمل یکسال حبس تعزیری و متهمان ردیف دوم و سوم نیز هرکدام به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده اند، اما با توجه به وجود جهات تخفیف و اینکه بزه ارتکابی نیز غیرعمد بوده است، متهم ردیف اول به انجام ۲۰۰ ساعت و متهمان ردیف دوم و سوم نیز به انجام ۱۵۰ ساعت خدمات عمومی رایگان جایگزین از حبس محکوم شده اند.

سرپرست محاکم کیفری دو کرمان ادامه داد: در این حکم همچنین مقرر شده است که با توجه به راه اندازی اردوگاه درمان اعتیاد ماده ۱۶ کرامت سپاه ثارالله کرمان و به منظور کاهش دغدغه مددجویان و حمایت روحی و روانی از ایشان در دوران بازپروری، محکوم علیهم نسبت به پذیرش و درمان بستگان نسبی و سببی مددجویان حاضر در این اردوگاه که نیازمند خدمات رشته زنان و زایمان هستند، اقدام کنند.

میرزابیگی تاکید کرد: در صورت تخلف هر یک از محکوم علیهم از دستور دادگاه و با اعلام قاضی مجری حکم برای بار اول یک چهارم به مجازات مورد حکم افزوده شده و در صورت تکرار، حکم دادگاه در بخش خدمات عمومی رایگان لغو و دستور اجرای باقیمانده مجازات در زندان صادر خواهد شد.

ارسال نظر: