X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 11 دی 1400
تعداد بازدید خبر : 793
تاریخ ثبت : شنبه, 11 دی,1400 | 04:02 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 11 دی,1400 | 03:58 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 11 دی,1400 | 04:02 ب.ظ

۲۰۲۱ و نقض فاحش آزادی بیان از سوی آمریکا

  • ۲۰۲۱ و نقض فاحش آزادی بیان از سوی آمریکا
آمریکا خود را پیشرو آزادی بیان در جهان می داند اما همواره حقیقت گویی از جنایات واشنگتن در عرصه داخلی و بین المللی امری خلاف امنیت ملی تلقی شده و عاملان مجازات های سنگینی را متحمل می شوند؛ به نحوی که این افراد برخلاف ادعای آزادی بیان، حتی آزادی های فردی خود را نیز از دست می دهند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تارنمای خبری «راشاتودی» با پرداختن به این موضوع نوشت: سال ۲۰۲۱میلادی با افشاگران حقایق پشت پرده (جنایات و فساد) در آمریکا چندان مساعد نبود، بسیاری از این افراد تلاش داشتند تا فسادی که در قلب دولت در واشنگتن می گذرد افشا کنند که با سرکوب و پیگردهای قانونی مواجه شدند، اما پرسش اساسی این است که آیا در سال جدید نیز آمریکا اینگونه رفتار خواهد کرد؟

راشاتودی دراین گزارش بطور نمونه به «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر «ویکی لیکس»، «ادوارد اسنودن» کارمند سابق «سیا» و پیمانکار سابق «آژانس امنیت ملی آمریکا» (NSA)، «چلسی منینگ» نظامی آمریکایی که در سال ۲۰۱۰ به اتهام در اختیار قرار دادن اطلاعات محرمانه به سایت ویکی‌لیکس در عراق بازداشت شد؛ «دنیل هیل» (Daniel Hale) تحلیلگر اطلاعاتی و کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که اطلاعات محرمانه ای را درباره حملات پهپادی ارتش آمریکا را دراختیار رسانه ها قرار داد، اشاره می کند.

راشا تودی درباره اقدام افشاگرانه و بازگو کردن حقایق برای عموم از سوی این افراد نوشت: هریک از این افرادبه گونه ای بهای بازگویی حقایق درباره آنچه از سوی دولت فدرال آمریکا در داخل و خارج ازاین کشور رخ داده، پرداخته اند و آن از دست دادن آزادی فردی آنها بوده است.

این رسانه روسی نوشت: آسانژ که از طریق سایت افشاگر خود باعث برملا ساختن جنایات جنگی آمریکا توسط افرادی در بالاترین رده های سیاسی و نظامی شده بود، به جای آنکه بعنوان یک قهرمان در سطح جهان شناخته شود، اما در عوض همان آزادی بیانی که آمریکا مدعی صیانت از آن است با درخواست بازداشت و استرداد وی برای محاکمه، از بین می رود.

راشاتودی در ادمه می نویسد: افرادی همچون ادوارد اسنودن و چلسی منینگ که پرده از فجایع کشتار غیرنظامیان در منطقه خاورمیانه بر می دارند و جهانیان را از شنود قرار گرفتن اتباع آمریکا در داخل خاک این کشور و شنود مقامات رده بالای دیگر کشورها مطلع می سازند؛ اما هنوز افکار عمومی در آمریکا را به سمتی سوق داده اند که افشاگران این حقایق و نه مسببان رده بالای سیاسی حاضر در واشنگتن باید مورد محاکمه و تعقیب قرار گیرند.

طبق گزارش ایرنا، این رسانه روسی می نویسد: تنها این افراد نیستند که با این وضعیت مواجه اند بلکه شماری زیادی دیگر از افراد وجود دارند که از فساد و جنایت پشت پرده در رده های اقتصادی شرکت های بزرگ آمریکایی و آنچه در ارتش آمریکا علیه زنان رخ می دهد دست به حقیقت گویی و افشاگری زده اند که در نهایت بازگویی این حقایق با تهدید و پیامدهایی همچون از دست دادن شغل آنها داشته است.

راشاتودی می نویسد: آمریکا که مدعی داشتن «آزادی بیان است»، در واقع بیم از «بیان حقیقت» بیشتر از بیم از «نقض حقوق بشر» در آمریکا شده است.
ارسال نظر: