X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 05 دی 1400
تعداد بازدید خبر : 196
تاریخ ثبت : یکشنبه, 05 دی,1400 | 03:19 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 05 دی,1400 | 12:15 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 05 دی,1400 | 03:19 ب.ظ

استفاده رژیم صهیونیستی از نیروی مرگبار علیه کودکان

  • استفاده رژیم صهیونیستی از نیروی مرگبار علیه کودکان
یک گزارش نشان می‎دهد که رژیم صهیونیستی در یورش به غزه و کرانه باختری از نیروی مرگبار علیه کودکان فلسطینی استفاده می‎کند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس (AOHR UK)، سمینار آنلاینی را با عنوان «رنج کودکان فلسطینی تحت اشغال»، برای بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی برگزار کرد.
 

بر اساس گزارش پایگاه «اِی او اِچ آر»، این سمینار توسط فعالان فلسطینی اداره شد که سخنرانی خود را با صحبت از کودکان فلسطینی که پس از تخریب خانه هایشان توسط مقام‎های رژیم اشغالگر قدس به اجبار آواره شدند، آغاز کردند.
 

یک فعال فلسطینی با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی که به شهادت «محمد الدره»، کودک فلسطینی در غزه در سال ۲۰۰۰ در جریان انتفاضه دوم فلسطینی‎ها منجر شد، می‎گوید که این صحنه تکراری برای کودکانی است که به طور مداوم تحت اشغال زندگی می‌کنند.


مدیر سازمان بین المللی «پاسخگویی در دفاع از کودکان در فلسطین»، در ابتدای سخنان خود از قرار گرفتن سازمان «پاسخگویی در دفاع از کودکان در فلسطین» به عنوان یک سازمان تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که هدف این سازمان فقط حمایت از حقوق کودکان در مناطق اشغالی و فلسطین، از طریق نظارت و مستندسازی موارد نقض حقوق کودکان فلسطینی است.


وی گفت: این سازمان از سال ۲۰۰۰ تاکنون توانسته‎ کشتار ۲ هزار و ۲۰۰ کودک فلسطینی را زیر نظر داشته باشد. نزدیک به دو سوم آن‌ها در غزه، که در محاصره است، به ویژه در دوره‌هایی از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند.
 

این فعال فلسطینی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از نیروی مرگبار علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند و به اصل تناسب در استفاده از سلاح پایبند نیست.


وی همچنین به دستگیری‌های خودسرانه و محاکمه‌های ناعادلانه‌ای که کودکان فلسطینی در معرض آن قرار می‌گیرند، پرداخت.


سالانه حدود ۷۰۰ کودک فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست دستگیر و محاکمه می‌شوند و از روز اول دستگیری تحت رفتار غیرقانونی، شکنجه و تحقیر قرار می‌گیرند.


در همین حال «نورمن فینکلشتاین»، سیاستمدار آمریکایی، به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۴ و سال جاری میلادی، اشاره کرد و گفت با وجود بسیاری از گزارش‌های حقوق بشری و همچنین سازمان ملل که نقض اشغالگری علیه غیرنظامیان غزه را مستند و محکوم کرده است، حتی یک مقام صهیونیست به خاطر این جنایات در معرض مسئولیت قانونی واقعی قرار نگرفت.


وی گفت «تا آنجا که من می‌دانم، در تجاوزی که به کشته شدن ۳۵۰ کودک و ویران شدن ۶ هزار خانه منجر شد، ۳ اسرائیلی فقط به دلیل سرقت کارت اعتباری تحت تحقیق قرار داشتند؛ در تجاوزاتی که به کشته شدن ۵۵۰ کودک فلسطینی و ویران شدن ۱۸ هزار خانه منجر شد، ۳ اسرائیلی برای بازجویی به دلیل دزدی چند صد دلاری به محاکم معرفی شدند.»


وی در ادامه گفت «این‌ها تنها بخشی از مسائلی هستند که اسرائیلی‌ها با آن روبرو بودند؛ هیچ یک از سران اسرائیلی تحت تعقیب قرار نگرفته است، حتی یک سرباز اسرائیلی محکوم نشده است.»


«فینکلشتاین»، همچنین درباره جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، گفت «گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند اسرائیل، بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و پرسنل پزشکی را هدف قرار داده است؛ هیچ یک از عاملان این جنایات پاسخگو نبودند.»

 

ارسال نظر: