X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 05 دی 1400
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس عنوان کرد:
تعداد بازدید خبر : 148
تاریخ ثبت : یکشنبه, 05 دی,1400 | 03:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 05 دی,1400 | 01:57 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 05 دی,1400 | 03:08 ب.ظ

استفاده ابزاری آمریکا و کانادا از حقوق بشر برای رسیدن به اهداف و مقاصد سیاسی

  • استفاده ابزاری آمریکا و کانادا از حقوق بشر برای رسیدن به اهداف و مقاصد سیاسی
رئیس «کمیته حقوق بشر» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کانادا بازیگر کارگردانان بین‌المللی اعم از صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها است و معمولاً این کارگردانان کانادا را در موضوعات حقوق بشری به جلو می‌اندازند و سعی دارند ایران را در این بخش محکوم کنند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، زهره الهیان، با اشاره به تحریک کشور کانادا برای تدوین بیانیه حقوق بشری علیه ایران اظهار داشت: بانی شدن کانادا برای تدوین قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران سابقه چندین ساله دارد و این کشور در طول سال‌های گذشته هم پای ثابت ضدیت با جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر بوده است.

وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد که کانادا بازیگر کارگردانان بین‌المللی اعم از صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها است و معمولاً این کارگردانان کانادا را در موضوعات حقوق بشری به جلو می‌اندازند و سعی دارند ایران را در این بخش محکوم کنند. در صورتی که موارد متعددی از نقض حقوق بشر در کانادا و آمریکا وجود دارد.

رئیس «کمیته حقوق بشر» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رژیم آمریکا در گزارش دوره‌ای حقوق بشری‌اش بیشترین توصیه را از سوی کشور‌های مختلف گرفته و رکوردار این قضیه بوده است، اظهار داشت: از این رو کشور‌های متعددی انتقادات و توصیه‌های حقوق بشری به آمریکا داشته‌اند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: به هر حال امروز حقوق بشر به عنوان ابزاری در دست قدرت‌های دنیا قرار گرفته که تلاش می‌شود به واسطه آن به اهداف و مقاصد سیاسی خود برسند که قاعدتاً این حربه رنگی ندارد و افکار عمومی دنیا امروز متوجه ماهیت کشور‌هایی همچون آمریکا، کانادا و انگلیس در زمینه حقوق بشر شده‌اند.

اللهیان تأکید کرد: آنقدر پرونده‌های حقوق بشری برای کشور‌های نام برده قطور است که توضیح آن نیاز به ساعت‌ها وقت دارد.


 
ارسال نظر: