X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 04 دی 1400
تعداد بازدید خبر : 314
تاریخ ثبت : شنبه, 04 دی,1400 | 03:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 04 دی,1400 | 02:53 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 04 دی,1400 | 03:23 ب.ظ

370 نفر از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار پایان دادن به جنایت آپارتاید اسرائیل شدند

  • 370 نفر از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار پایان دادن به جنایت آپارتاید اسرائیل شدند

نمایندگان پارلمان اروپا  طی نامه ای به وزاری خارجه اروپا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار اقدامات فوری و هماهنگ برای جلوگیری از انتقال اجباری فلسطینیان از سرزمین های مادری خود شدند.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، 370 نفر از نمایندگان پارلمان اروپا از 21 کشور در تاریخ 7 دسامبر 2021 در نامه‌ای از وزرای خارجه اروپا و جوزب بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخواست کردند تا اقدامات فوری و هماهنگ برای جلوگیری از جابجایی و انتقال اجباری فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اتخاذ و بین شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل و معاملات اسرائیل، تمایز قائل شود.
 

در این نامه نمایندگان پارلمان به تشدید درگیری‌های اخیر در غزه و این «واقعیت تبعیض‌آمیز که در آن اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها از حقوق متفاوت و نابرابر برخوردارند» اشاره و همچنین ده‌ها سال اشغال، آوارگی گسترده فلسطینی‌ها از جمله به محله‌های قدس شرقی و دیگر مناطق سرزمینهای اشغالی فلسطین یادآوری شده است.
 

در ادامه این درخواست آمده است: نمایندگان به گزارش اخیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در مورد آپارتاید اسرائیل که طبق گزارش « ارتکاب نقض‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین طبق اساسنامه رم، با تعریف قانونی جنایت آپارتاید مطابقت دارد»، نسبت به آن ابراز نگرانی شدید کرده‌اند.
 

آنها در نامه خود تصریح کردند: نمایندگان  این پارلمان از سراسر اروپا و احزاب سیاسی، عمیقاً نگران وضعیت کنونی اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تشدید تنش در غزه، تلفات غیرنظامی هر دو طرف و پیامدهای انسانی ویرانگر برای جمعیت آسیب‌دیده غزه هستند.
 

نمایندگان همچنین از هر دو طرف خواسته‌اند که از همه غیرنظامیان محافظت کنند و آنها را از آسیب دور نگه دارند و دسترسی بشردوستانه و بدون مانع را طبق قوانین بین‌المللی فراهم کنند.
 

به اعتقاد نمایندگان، این درخواست نشان می‌دهد که درگیری‌های اخیر در غزه و همچنین سراسر اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی، وضعیتی غیرقابل دفاع است و باید برای بررسی و ریشه‌یابی علل آن فوری رسیدگی شود.
 

آنها معتقدند ده‌ها سال اشغال و سلب مالکیت از فلسطینیان منجر به واقعیتی تبعیض‌آمیز شده که در آن اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حقوق متفاوت و نابرابر دارند. جابجایی گسترده و انتقال اجباری فلسطینیان در سراسر کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی، بخشی از این واقعیت است.
 

نمایندگان پارلمان معتقدند اروپا باید با همکاری متحدان همفکر و هم‌عقیده خود وضعیت موجود را به چالش بکشد و گام‌های محکمی برای هموار کردن راه برای آینده‌ای امن‌تر، عادلانه و دموکراتیک برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بردارد و بسیار مهم است که اتحادیه اروپا و دولت‌های اروپایی از تلاش‌های مربوط به پاسخگویی بین‌المللی حمایت کنند.
 

همچنین آن‌‌ها خواستار پافشاری بر حمایت از سیاست اعلام شده اروپا در خصوص غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های اسرائیل و ادامه تلاش‌ها در زمینه ارتقا و به فعلیت رساندن این سیاست شده‌اند.
 

نمایندگان در پخاتمه این نامه عنوان کردند با توجه به وقایع اخیر، نگران هستند که ادامه اشغالگری، گسترش شهرک‌ها و عدم وجود یک روند صلح با هدف ایجاد یک کشور فلسطینی، تنها منجر به افزایش خشونت می‌شود و امنیت و آزادی فلسطینی‌ها و همچنین اسرائیلی‌ها را به خطر خواهد انداخت.

 

 

ارسال نظر: