X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 04 دی 1400
تعداد بازدید خبر : 196
تاریخ ثبت : شنبه, 04 دی,1400 | 02:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 04 دی,1400 | 02:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 04 دی,1400 | 02:46 ب.ظ

حمایت ۱۲۵ کشور از تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی

  •  حمایت ۱۲۵ کشور از تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی
۱۲۵ کشور جهان از تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به ویژه در جنگ ۱۱ روزه غزه حمایت کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مجمع عمومی سازمان ملل با حمایت ۱۲۵ کشور از تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به خصوص در جریان نبرد ۱۱ روزه غزه در ماه می‌، حمایت کرد.
 

بر اساس گزارش جروزالم پست، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد «تشکیل یک کمیته دائمی جدید به جای یک کمیسیون تحقیقاتی محدود، موقت و کاملاً تعریف شده از نظر پیامد‌های بودجه بلندمدت برای کل سازمان ملل، بی سابقه و خطرناک است..»
 

این مقام رژیم صهیونیستی، اقدام سازمان ملل را «دادگاهی ساختگی علیه اسرائیل» عنوان کرد. این تحقیقات، ماه می‌ توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل با ۴۷ عضو و پس از جنگ ۱۱ روزه غزه تایید شده بود.
 

مأموریت گسترده آن - که با ۲۴ رای موافق در برابر ۹ و ۱۴ رای ممتنع تصویب شد - اجازه می‌دهد تا در مورد موارد نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی تحقیق شود.


این موضوع به تازگی به مجمع عمومی سازمان ملل منتقل شد که وظیفه داشت بودجه‌ای را برای این تحقیق تصویب کند. رژیم صهیونیستی خواستار اصلاح قطعنامه بودجه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل شد تا پول این تحقیقات از بودجه کلی حذف شود.


انتقادات نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مورد تایید واقع نشد و اصلاحیه کاهش بودجه تحقیقات از سوی ۱۲۵ کشور رد شد، ۸ کشور رای به تصویب آن دادند و ۳۴ کشور نیز رای ممتنع دادند.


نماینده آمریکا در سازمان ملل در این باره مدعی شد «این تحقیقات تداوم اقدامات ناعادلانه علیه اسرائیل در سازمان ملل است و مانند دولت‌های قبلی آمریکا، ما به شدت با چنین رفتاری با اسرائیل مخالفیم.»

 

ارسال نظر: