X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 13 آذر 1400
تعداد بازدید خبر : 167
تاریخ ثبت : شنبه, 13 آذر,1400 | 11:56 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 13 آذر,1400 | 11:52 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 13 آذر,1400 | 03:16 ب.ظ

تشکیل کارگروه جانبازان و معلولان در شورای شهر تهران

  • تشکیل کارگروه جانبازان و معلولان در شورای شهر تهران
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت توجه به نیازهای معلولان، گفت: توجه به نیاز‌های افراد دارای معلولیت در حمل و نقل شهری از ضرورت‌هایی است که شورا به آن توجه ویژه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به مناسبت روز جهانی معلولان، اظهار داشت: زمانی که در جرگه افرادی که از سلامت جسمی کامل برخوردارند، در فضا‌ها و معابر کلان‌شهر تهران آمد و شد می‌کنیم، دریافت و درکمان از رنج و مشقتی که افراد دارای معلولیت و توان‌یاب برای تردد در گذرگاه‌های سخت زندگی در شهری متحمل می‌شوند که میزبان مهربانی برای شهروندان معلول خود نیست، از زمین تا آسمان است.

وی افزود: ما هر سال همزمان با روز جهانی معلولان، با جملات و کلمات کلیشه‌ای، یادآور می‌شویم که شهر و معابر شهری باید برای همه اقشار جامعه مناسب‌سازی شود، اما فقط کافی است یک روز چشمانمان را ببندیم و در جایگاه یک فرد دارای معلولیت یا کم‌توان با ویلچر از خانه خود خارج شویم. آن‌وقت است که شاید به عمق محدودیت‌ها و محرومیت‌ها پی ببریم، موانعی که پیش رویِ جسم شهروندان معلول قرار دارد، اما روحِ آن‌ها را می‌خراشد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: سهم ۱۰ درصدی معلولان از کل جمعیت جوامع گوناگون بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، نگران‌کننده و قابل تأمل است که البته در جوامعی مانند کشورمان که تعداد معلولان به دلایلی همچون آمار بالای مجروحان و مصدومان تصادفات رانندگی به مراتب بالاتر از متوسط جهانی است، حادتر و بغرنج‌تر به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: به رغم اقدامات صورت گرفته در سالیان گذشته مانند راه‌اندازی سامانه حمل و نقل ویژه جانبازان و معلولان، تجهیز اتوبوس‌های تندرو به رمپ ویژه و مناسب‌سازی نسبی معابر از جمله پیاده رو سازی و نصب آسانسور در مترو، پلاک ویژه برای خودرو‌های معلولان، وضعیت موجود تا رسیدن به نقطه مطلوب و آنچه این عزیزان از مدیریت شهری انتظار دارند، فاصله فراوانی داریم.

تشکری هاشمی گفت: بی شک، توجه به نیاز‌های افراد دارای معلولیت در حمل و نقل شهری از ضرورت‌هایی است که شورای اسلامی شهر تهران به آن توجه ویژه دارد. در این راستا، کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، کارگروه ویژه‌ای را تحت عنوان جانبازان و معلولان"با حضور نمایندگانی از این قشر تشکیل داده است تا با همفکری و همدلی و با شناخت بیشتر از خواسته‌ها و نیاز‌های این عزیزان در سایه تعامل با مدیریت شهری، تعیین و اجرای راهکار‌های علمی و کارشناسی را در موضوع مناسب‌سازی فضا‌ها و معابر شهری و حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده و به صورت جدی پیگیری نماید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خاتمه بیان کرد: روز جهانی معلولان گرچه تلنگری است به تمامی ما مسئولان که شاید ناخواسته در هیاهوی امور روزمره، این بخش بزرگ از جامعه را به فراموشی سپرده و از مسائل و مشکلات این عزیزان غافل مانده‌ایم، اما باور دارم در این دوره فعالیت مدیریت شهری تهران، با عزم والا، همت بلند و تعامل حداکثری همه دستگاه‌های مسئول و با پرداختن به درخواست‌ها و مطالبات آن‌ها با این اعتقاد که «معلولیت، محدودیت است نه ناتوانی» می‌توانیم آن روشنای نهفته در این شهر را به درستی و در عرصه عمل، به منصه ظهور برسانیم و رضایت شهروندان معلول پایتخت را جلب کنیم.

ارسال نظر: