X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 آذر 1400
تعداد بازدید خبر : 285
تاریخ ثبت : دوشنبه, 08 آذر,1400 | 06:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 08 آذر,1400 | 05:59 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 08 آذر,1400 | 06:04 ب.ظ

آزادی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ زندانی در سال جاری با پیگیری ستاد دیه

  • آزادی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ زندانی در سال جاری با پیگیری ستاد دیه
مدیرعامل ستاد مردمی دیه از آزادی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ زندانی در هشت ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی شمس، مدیرعامل ستاد مردمی دیه و رسیدگی به امور زندانیان نیازمند در نشست سراسری مدیران کل زندان‌های کشور گفت: جای خوشحالی دارد که رئیس سازمان زندان‌ها امروز به خوبی درقبال آن چه در داخل بند‌ها می‌گذرد حتی به شکل جزئی آشناست و این نشان از تسلط او به زندانبانی دارد.

وی افزود: امروز مدیری بر سر سازمان زندان‌ها آمده که درون زندان‌ها را می‌شناسد و در این حوزه کسب تجربه کرده است؛ بنابراین در مقطع کنونی و در حوزه اداره زندان‌ها، باید به سمت احیای پویایی و بالندگی دوباره رفت.

شمس در مورد عملکرد ستاد دیه نیز توضیح داد: ستاد دیه یک نهاد مردمی است که به ظاهر کار آزادسازی زندانیان را انجام می‌دهد، اما درواقع اقشار مرتبط را نیز در پرونده‌های مرتبط تحت حمایت گذاشته است. در این راستا و در هشت ماه ابتدایی امسال بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر را آزاد کرده‌ایم.
 
وی همچنین خبر داد که برنامه‌ریزی برای آزادی دو هزار نفر را در طرح شهید سلیمانی مدنظر داریم که در این راستا بطور جدی نیازمند یاری مدیران استان‌ها برای جذب کمک‌های مردمی در مسیر تدارک رهایی آزادی مددجویان هستیم.

همایش سراسری مدیران کل زندان‌های کشور در روز پنجشنبه، چهارم آذرماه با حضور غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و سایر مدیران ستادی و استانی در دستور برگزاری است.

 
ارسال نظر: