X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 26 آبان 1397
تعداد بازدید خبر : 95
تاریخ ثبت : شنبه, 26 آبان,1397 | 01:45 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 26 آبان,1397 | 01:45 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 26 آبان,1397 | 01:45 ب.ظ

کنفرانس «وحدت اسلامی» با حضور ۳۵۰ شخصیت خارجی هفته آینده در تهران برگزار می‌شود

  • کنفرانس «وحدت اسلامی» با حضور ۳۵۰ شخصیت خارجی هفته آینده در تهران برگزار می‌شود
ایت الله اراکی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران شاهد گردهمایی نمایندگان قریب به ۱۰۰ کشور اسلامی به استعداد ۳۵۰ شخصیت خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ،  آیت‌الله «محسن اراکی» در نشست خبری که صبح امروز (شنبه ۲۶ آبان) با حضور اصحاب رسانه در موزه شهدا برگزار شد، با اشاره به برگزاری سی‌دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار کرد: اگر ترامپ با همکاری نیرو‌های همراه خود در منطقه نظیر حاکمان عربستان و رژیم صهیونیستی حدود ۵۰ کشور را در عربستان گرد هم آوردند که آثار شکست آن را امروز مشاهده می‌کنیم، در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران شاهد گردهمایی نمایندگان قریب به ۱۰۰ کشور اسلامی به استعداد ۳۵۰ شخصیت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از سوم تا پنجم آذر (شنبه تا دوشنبه هفته آینده) طی سه روز برگزار می‌شود، گفت: افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رییس جمهور کشورمان در سالن اجلاس سران همراه خواهد بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه محل استقرار مدعوین خارجی کنفرانس وحدت اسلامی در هتل آزادی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در کنفرانس وحدت امسال، حدود ده کمیسیون تخصصی خواهیم داشت که از این میان سه کمیسیون مربوط به فلسطین است.

آیت‌الله اراکی همچنین گفت: برگزاری جشن بزرگ میلاد در آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، برگزاری شب شعر نبوی و دیدار با مقام معظم رهبری، از جمله برنامه‌های جانبی کنفرانس وحدت است.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود گفت: سخنران ویژه مراسم اختتامیه «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با بیان اینکه تلاش‌هایی که جریان‌ها، نهاد‌ها و نیرو‌های وحدت‌گرا در دوره کنونی انجام دادند، به تدریج در حال به بار نشستن است، عنوان کرد: ما در دهه گذشته شاهد توطئه سختی برای ایجاد ستیز درونی در جامعه اسلامی و درگیر ساختن پیروان مذاهب اسلامی گوناگون با یکدیگر بودیم و این توطئه اختلاف و شکاف، دامن اقوام را هم فرا گرفت. الحمدلله همه این توطئه‌ها در حال شکست قطعی هستند.

وی با بیان اینکه ما امسال در سی و دومین کنفرانس وحدت اعلام خواهیم کرد که صفحه جدیدی از جریان اسلام در حال باز شدن است و باز شدن این جریان را به جشن خواهیم نشست، افزود: صدای هم‌گرایی بر هر صدای دیگر غلبه پیدا می‌کند. ما در این کنفرانس اعلام می‌کنیم که جهان اسلام با جمهوری اسلامی ایران در یک جبهه است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: شخصیت‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شرکت‌کننده در سی‌دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، زبان گویای ملت خود هستند.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه برگزاری شکوهمندانه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران، به منزله مُشتی محکم بر دهان یاوه گویانی است که می‌گویند جمهوری اسلامی ایران منزوی است، افزود: جمهوری اسلامی اسران امروز نه تنها منزوی نیست، بلکه محور آزادی‌خواهان مردم تمام مناطق جهان است. برگزاری باشکوه سی‌دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، نشان‌دهنده شکست برنامه‌های ایالات متحده برای تحریم جمهوری اسلامی و انزوای جبهه مقاومت است.

وی همچنین با اشاره به شلیک راکت‌های مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی طی روز‌های گذشته گفت: ما امروز در شرایطی هستیم که مُشت مقاومت آنچنان بر مغز دولت غیرمشروع رژیم صهیونیستی کوبیده شده که ظرف ۴۸ ساعت مقاومت شجاعانه مردم محاصره شده غزه، هم در جبهه نظامی شکست بزرگی بر رژیم صهیونیستی تحمیل شد و هم در جبهه سیاسی اسراییل متحمل یک شکست عمیق درونی شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دفاع از مردم فلسطین، دفاع از مردم یمن است، گفت: جبهه‌های یمن و فلسطین با یکدیگر گره خورده است.

آیت‌الله اراکی در ادامه با اشاره به شکست سیاست تحریم در قبال ایران، عنوان کزد: تحریم‌ها نه تنها مردم ما را از پیمودن راه مبارزه علیه استکبار پشیمان و سست نکرده است بلکه ملت ایران را مستحکم‌تر از گذشته کرده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین در خصوص دعوت و حضور «اسماعیل هنیه» در سی‌دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: اسماعیل هنیه برای حضور در سی‌دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اعلام موافقت کرد و قرار است ایشان در این کنفرانس حضور پیدا کند، اما بعید می‌دانیم که مصر اجازه خروج و عبور ایشان به سمت جمهوری اسلامی ایران را بدهد؛ اگر این فرصت به هنیه داده شود ایشان حتما در کنفرانس وحدت شرکت می‌کنند، اما اگر این امکان مهیا نشد، ما از طریق ویدیو کنفرانس با ایشان ارتباط برقرار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه سی‌دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت، مربوط به چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران خواهد بود، گفت: ما سعی می‌کنیم دستاورد‌های این چهل سال را برای مهمانان کنفرانس تبیین کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اگر عربستان می‌خواهد رهبر جهان اسلان شود اول از همه باید پرچم وحدت را در میان ملت‌های اسلامی بلند کند، افزود: عربستان سعودی همیشه در بوق اختلاف و کینه‌های مذهبی و قومی پرداخته و چنین کشوری نمی‌تواند رهبری و محوریت جهان اسلام را داشته باشد. عربستان سعودی نه تنها لیاقت رهبری جهان اسلام را ندارد بلکه لیاقت مدیریت حرمین شریفین را هم ندارد.

وی با بیان اینکه بی‌لیاقتی آل‌سعود در اداره حرمین شریفین را همگان تایید می‌کنند، گفت: مدیریت حرمین شریفین باید در اختیار یک نهاد متشکل از کشور‌های اسلامی باشد.

آیت‌الله اراکی با اشاره به مشکل‌آفرینی‌های عربستان سعودی در راه حضور مهمانان خارجی در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، گفت: طی مدت گذشته سفارتخانه‌های عربستان در کشور‌های اسلامی با مدعوین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تماس خصوصی برقرار کرده‌اند و در قالب تهدید و تطمیع، از این شخصیت‌ها خواسته‌اند که از حضور در کنفرانس وحدت صرف‌نظر کنند.

بر اساس گزارش میزان، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: امسال با اینکه عربستان و متحدان او تلاش زیادی برای ایجاد ممانعت در تشکیل این کنفرانس کردند، اما تلاش‌های آن‌ها نتیجه معکوس داشت. ما امسال به سیاق سالیان گذشته بیش از پیشبینی حضور مهمانان، دعوت‌نامه ارسال کردیم. دبیرخانه کنفرانس وحدت امسال برای ۶۰۰ نفر دعوت‌نامه فرستاد درحالی‌که پیش‌بینی ما همچون سال‌های قبل حضور حدود ۲۰۰ شخصیت در این مراسم بود. اما امسال برخلاف سال‌های قبل با یک هجوم حضور از سوی مدعوین مواجه شدیم و قریب ۳۵۰ نفر از شخصیت‌های جهان اسلام این دعوت را اجابت کردند.

آیت‌الله اراکی در پایان با بیان اینکه ما معتقدیم اصولا کشوری به نام اسراییل وجود ندارد، گفت: همه عالمان و دانشمندان علوم سیاسی می‌گویند کشور دارای سه رکن «زمین، ملت و حاکمیت تثبیت شده» است و آنچه امروز به نام کشور اسراییل نامیده می‌شود از هر یک از این عنصر مُقوم کشور، محروم است.

برچسب ها:
ارسال نظر: