X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1400
تعداد بازدید خبر : 112
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 31 شهریور,1400 | 04:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 31 شهریور,1400 | 04:28 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 31 شهریور,1400 | 04:32 ب.ظ

هشدار حقوق بشری چین به امریکا و استرالیا

  • هشدار حقوق بشری چین به امریکا و استرالیا

چین از آمریکا و استرالیا می‌خواهد حقیقتاً حقوق بشر را رعایت کنند و تدابیر عملی برای نظارت بر فعالیت‌های شرکت‌های امنیتی خصوصی اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تلویزیون مرکزی چین (CCTV) در گزارشی اعلام کرد یک نماینده چین روز سه شنبه از آمریکا و استرالیا خواست نظارت بر شرکت‌های امنیتی خصوصی شان را تشدید کنند تا از حقوق بشر مهاجران و آوارگان، بهتر محافظت کنند.

جیانگ دوآن (Jiang Duan) رئیس نمایندگی چین در سازمان ملل متحد در ژنو، این مطلب را در نشست گفتگو با گروه کاری مسائل مزدوری که چهل و هشتمین نشست جاری شورای حقوق بشر سازمان ملل آن را برگزار کرده است، بیان کرد.

وی گفت: «چین درباره نبود شفافیت، نظارت و پاسخگویی در خدمات خصوصی نظامی و امنیتی آمریکا و استرالیا، نگران است. دولت آمریکا کارکنان یک شرکت امنیتی خصوصی این کشور را با وجود جنایات جدی که آن‌ها در کشتار بدون تشخیص غیر نظامیان بی دفاع در خارج مرتکب شده اند، عفو کرده است. بازداشتگاه‌های استرالیا در خارج از خاک این کشور، تعداد زیادی از مهاجران و آوارگان را به مدت طولانی و با نقض‌های وحشتناک حقوق بشر، بازداشت کرده اند. شرایط زندگی در بازداشتگاه‌هایی که شرکت‌های امنیتی خصوصی آن‌ها را اداره می‌کنند، دشوار است و بازداشت شدگان از سوء استفاده طولانی مدت فیزیکی و روانی و مرگ و میر غیر طبیعی که گاه و بیگاه روی می‌دهد، رنج می‌برند».

جیانگ افزود: «دولت‌های آمریکا و استرالیا تدابیر کارآمد نظارت بر شرکت‌های امنیتی خصوصی وابسته را انجام نداده اند. این شرکت‌ها حقوق بشر غیر نظامیان، مهاجران و آوارگان کشور‌های دیگر را به طور جدی نقض و خطر مصونیت (از مجازات) را تشدید می‌کنند. چین از آمریکا و استرالیا می‌خواهد حقیقتاً حقوق بشر را رعایت کنند، گسترش دهند و از آن محافظت کنند، تدابیر عملی برای نظارت کارآمد بر فعالیت‌های شرکت‌های امنیتی خصوصی، اتخاذ و از نقض‌های حقوق بشر جلوگیری کنند و آن مرتکبان نقض‌های حقوق بشر را پاسخگو قرار دهند».

 

ارسال نظر: