X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 شهریور 1400
تعداد بازدید خبر : 58
تاریخ ثبت : دوشنبه, 22 شهریور,1400 | 03:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 22 شهریور,1400 | 02:44 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 22 شهریور,1400 | 03:23 ب.ظ

سرکشی بیش از ۱۰۰ زندان/آزادی ۱۴ هزار و ۷۰۰ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف

  • سرکشی بیش از ۱۰۰ زندان/آزادی ۱۴ هزار و ۷۰۰ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف
رئیس قوه قضاییه با اشاره به احصاء مشکلات مردم در دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته، از زندان به عنوان یکی از مراکزی یاد کرد که طی ماه‌های اخیر برای اصلاح آن تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به احصاء مشکلات مردم در دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته در مدتی که وی مسئولیت دستگاه قضا را برعهده گرفته، از زندان به عنوان یکی از مراکزی یاد کرد که طی ماه‌های اخیر برای اصلاح آن تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: در راستای حل مشکلات خانواده زندانیان از معاونت امور زنان ریاست جمهوری نیز خواسته شد که ضمن بازدید از زندانها و اطلاع از وضعیت زندانیان و سرکشی به خانواده‌های آن‌ها دستگاه قضایی را در اصلاح قوانین و مقررات و رفع مشکلات این حوزه یاری دهند.

وی با اشاره به احصاء مشکلات مردم در دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته در مدتی که وی مسئولیت دستگاه قضا را برعهده گرفته، از زندان به عنوان یکی از مراکزی یاد کرد که طی ماه‌های اخیر برای اصلاح آن تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تأکید بر اینکه رئیس جمهور بار‌ها اعلام کرده بستر‌های فساد را دقیقاً می‌شناسد و به دنبال برطرف کردن آنهاست، تأکید کرد باید نحوه محاسبات مالیاتی نیز با کمک مجلس و دولت اصلاح شود و تا این اصلاحات صورت نگیرد مبارزه با فساد اثربخش نخواهد بود.

در ادامه نشست شورای عالی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به ارائه گزارش جامعی در خصوص مشکلات و مسائل کارکنان دستگاه قضا، مراجعه‌کنندگان به واحد‌های قضایی و همچنین نمایندگان قوه قضاییه در دستگاه‌های مختلف کشور پرداخت.

در این زمینه پس از بحث دستورات لازم از سوی رییس قوه قضائیه برای حل مسائل و مشکلات مطروحه صادر شد.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین «صادقی» رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد صلح و سازش و اخذ رضایت از شاکیان، گفت: در سال گذشته مجموعا ۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر از زندانیان سراسر کشور با تلاش شعب شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ها آزاد شدند که در این زمینه استان‌های فارس با هزار و ۵۳۴ آزادسازی، یزد با هزار و ۲۵۰ آزادسازی و اصفهان با هزار و ۱۴۶ آزادسازی، به ترتیب رتبه‌های برتر را به دست آوردند.

وی با اشاره به آمار میزان اخذ رضایت و صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس گفت: در نتیجه صلح و سازش و رضایت‌های صورت گرفته در سال ۹۹، تعداد ۵۸۳ نفر از چوبه دار نجات پیدا کردند که در این زمینه به ترتیب استان فارس با ۶۰ مورد، سیستان و بلوچستان با ۴۲ مورد و خراسان رضوی با ۴۰ مورد، بالاترین رتبه را در میان استان‌های کشور کسب کردند.
برچسب ها:
ارسال نظر: