X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 18 فروردین 1397
تعداد بازدید خبر : 72
تاریخ ثبت : شنبه, 18 فروردین,1397 | 09:21 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 18 فروردین,1397 | 09:21 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 18 فروردین,1397 | 09:21 ق.ظ

افزایش شدید جرایم خشونت آمیز در لندن

  • افزایش شدید جرایم خشونت آمیز در لندن
پلیس

شمار قربانیان قتل و آدمکشی در دو ماهه‌ نخست امسال در لندن به بیش از ۵۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر  ، پس از افزایش شدید میزان مرگ و میر به علت جرایم خشونت آمیز در لندن، پلیس انگلیس در نشستی اضطراری با روسای گروه‌ها و اصناف نسبت به شدت گرفتن دامنه‌ جرایم خشونت آمیز در لندن هشدار داد.
به گزارش بی بی سی، شمار قربانیان قتل و آدمکشی در دو ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی در لندن به بیش از ۵۰ نفر افزایش یافته و آمار جرم و جنایت در ماه‌های فوریه و مارس نشان می‌دهد میزان مرگ و میر به علت جرایم خشونت آمیز در لندن برای نخستین بار از نیویورک پیشی گرفته است.
بر اساس این گزارش نوجوان ۱۷ ساله‌ای روز دوم آوریل در شمال لندن به ضرب گلوله به قتل رسید. ساعتی نگذشته بود که نوجوان ۱۶ ساله دیگری در والثامستو هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. روز چهارم آوریل هم نوجوانی ۱۸ ساله در هکنی لندن با ضربات چاقو از پا در آمد. پنج شنبه شب (پنجم آوریل) هم ۷ نفر در پنج درگیری جداگانه با سلاح سرد زخمی شدند. پلیس گفت این آمار در مقایسه با سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.
استاد جرم شناسی در دانشگاه شرق لندن ارتباط دادن آدمکشی و قتل را به باند‌های جنایت کار و خشونت نوجوانان در لندن بسیار ساده اندیشانه خواند و گفت: موضوع بسیار پیچیده‌تر است.
آنتونی گانتر گفت: کاهش بودجه‌ی پلیس و تغییر سیاست‌ها دست به دست هم داده اند، نیرو‌های پلیس در سطح ملی توان خود را متوجه باند‌های تبهکار کرده اند و این در حالی است که افزایش شمار قربانیان آدمکشی به باند‌های تبهکار ارتباط نداشته است. جوانان به این نتیجه رسیده اند که هیچ سهمی در جامعه ندارند و باید اجرای قانون را خودشان در دست بگیرند. آنان بر سر دعوی‌های بسیار جزئی درگیر می‌شوند. پایگاه‌های رسانه اجتماعی به این شرایط دامن زده و آن را حتی بدتر هم کرده است. افزایش میزان جرایم خشونت آمیز هیچ ارتباطی با فقیر و غنی بودن ندارد و در ثروتمندان هم پیدا می‌شوند افرادی که همسر خود را به قتل می‌رسانند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: