X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 شهریور 1400
تعداد بازدید خبر : 67
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 17 شهریور,1400 | 04:45 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 17 شهریور,1400 | 04:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 17 شهریور,1400 | 04:45 ب.ظ

قدردانی مردم و مسئولان از ورزشکاران پارالمپیکی‌

  • قدردانی مردم و مسئولان از ورزشکاران پارالمپیکی‌

ورزشکاران ایرانی با قرار گرفتن در رتبه ۱۳ بازی‌های پارالمپیک توکیو در کنار قدرت‌نمایی در بالاترین سطوح قهرمانی جهان، نمادی از فرهنگ اسلامی و همت زنان و مردان این سرزمین را در معرض دید جهانیان قرار دادند که تحسین و قدردانی مسوولان و مردم را به دنبال داشت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، موفقیت ورزشکاران ایرانی در شرایط کرونایی شادی، لبخند و غرور را برای ملت ایران به ارمغان آورد. ورزشکاران ایرانی ثابت کردند با پشتکار و تلاش می توان بر هر نوع معلولیت فایق آمد و پیروز شد.
 

جامعه ورزشی و مسوولان نیز به پاس تشکر از این درخشش ضمن صدور پیام های تبریک، با حضور در فرودگاه و همچنین زادگاه این ورزشکاران، از آنها استقبال گرمی کردند و نشان دادند همواره قدردان افرادی هستند که پرچم ایران را با غرور و افتخار در مجامع بین المللی به اهتزاز درمی آوردند. 
 

در مراسم استقبال از کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو که عصر روز گذشته در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام شد، حمیدرضا سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک و سیدمحمدشروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان حضور داشتند.
 

معاون رییس جمهوری در امور زنان وخانواده در این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های معاونت توسعه ورزش بانوان و الگوسازی از قهرمانان مدال آور ورزشی است، گفت: باید آینده‌ای سرشار از امید و روشنی برای ورزشکاران کشور رقم بزنیم.
 

دکتر انسیه خزعلی افزود: یکی از برنامه های معاونت امور زنان و خانواده، همکاری مضاعف با وزارت ورزش و جوانان در جهت توسعه ورزش بانوان و الگوسازی و مورد حمایت قراردادن مدال آوران ورزشکار است.
 

در کنار افتخارآفرینی این ورزشکاران برای کشورمان، اتفاقات ماندگاری هم رقم خورد از جمله حضور ساره جوانمردی مدال آور طلایی تیراندازی با پوشش حجاب کامل و همراه داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه بود که این حرکت، شایسته دریافت هدیه معنوی کاروان فرهنگی ورزشی سردار دل ها شامل یک حلقه انگشتری ساخته شده از سنگ حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شناخته شد.
 

همچنین کمیته پارالمپیک آسیا در گزارشی به حضور برترین زنان ورزشکار از قاره آسیا در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اشاره کرد که نام ساره جوانمردی تیرانداز پر افتخار شیرازی از ایران به عنوان برترین زنان معرفی شد.
 

طبق گزارش ایرنا، از دیگر دستاوردهای رقابت توکیو در کنار کسب مدال های رنگارنگ کاروان ایران با نام سردار دل ها عضویت زهرا نعمتی ورزشکار از جزیره کیش در شورای ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک(IPC) بود. وی به عنوان نماینده تیراندازی با کمان ایران با پیروزی مقابل ورزشکاری از ایتالیا به سومین مدال طلای خود در بازی‌های پارالمپیک دست یافت.
 

کمیته بین المللی پارالمپیک ۶ عضو تازه انتخاب شده شورای ورزشکاران (۴ زن و ۲ مرد) IPC را معرفی کرد که این افراد با حضور زهرا نعمتی تا ۳ سال آینده و بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در این شورا فعالیت خواهند کرد.
 

استقبال و قدردانی از ورزشکاران موفق در رقابت های پارالمپیک که برای چندمین بار قدرت و توانمندی ایرانیان را به رخ کشیدند، تنها حرکت کوچکی بود در برابر دریای خروشان صبر، استقامت، تلاش و همت افرادی که به معنای واقعی کلمه در توکیو خوش درخشیدند و برگ زرین دیگری از افتخارات خود را در تاریخ این سرزمین ماندگار کردند.
 

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم تا چهاردهم شهریورماه در توکیو برگزارشد و کاروان ایران که با نام سردار دل ها شرکت داشت ،  با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت.
 

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازیهای پارالمپیک به ثبت برسد.

 

ارسال نظر: