X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 شهریور 1400
تعداد بازدید خبر : 40
تاریخ ثبت : دوشنبه, 08 شهریور,1400 | 06:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 08 شهریور,1400 | 06:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 08 شهریور,1400 | 06:25 ب.ظ

بازگشت به زندگی ۹ محکوم به قصاص به زندگی در گلستان

  • بازگشت به زندگی ۹ محکوم به قصاص به زندگی در گلستان
رئیس کل دادگستری استان گلستان در جریان بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان گرگان از بازگشت به زندگی ۹ محکوم به قصاص با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان امروز به شورای حل اختلاف شهرستان گرگان رفت و در این بازدید که سه ساعت طول کشید از همه شعب این شورا بازدید کرد.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در این بازدید با قدردانی از تلاش اعضای این شورا گفت: شعب فعال در امر سازش و اعضایی که با پادرمیانی به حل و فصل مسالمت آمیز دعاوی کمک می‌کنند به صورت ویژه تجلیل می‌شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت شورای حل اختلاف برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها و دادسرا‌های استان گلستان هم تاکید کرد و افزود: از این پس همه پرونده‌های قابل گذشت به شورای حل اختلاف ارجاع می‌شود تا اعضای شورا با تخصص و تجربه‌ای که دارند در فضایی آرام و بدون تنش برای حل اختلافات طرفین تلاش کنند.

وی افزود: جلوگیری از قضایی شدن دعاوی و اختلافات، پیشگیری از تشکیل پرونده‌های جدید و کاهش ورودی پرونده به محاکم از مزایای مختومه شدن پرونده‌ها با رضایت طرفین است.

آسیابی اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای امسال با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف ۹ محکوم در آستانه قصاص بخشیده شدند.

احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان نیز در این بازدید گفت: میانگین سازش پرونده‌ها در کشور ۳۴ درصد است در حالی‌که این عدد در استان گلستان ۳۸ درصد بود.

وی افزود: ۳۰ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان گلستان در مجتمع گرگان رسیدگی و مختومه می‌شود و میانگین سازش پرونده‌ها در این شهرستان ۴۲ درصد است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در بازدید سه ساعته امروز خود از اعضای چهار شعبه شورای حل اختلاف شهرستان گرگان که میانگین سازش پرونده‌های آنان بیش از ۵۰ درصد بود، تجلیل کرد.
برچسب ها:
ارسال نظر: