X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 18 فروردین 1397
تعداد بازدید خبر : 105
تاریخ ثبت : شنبه, 18 فروردین,1397 | 09:01 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 18 فروردین,1397 | 09:01 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 18 فروردین,1397 | 09:01 ق.ظ

۲۵۳ شهید و زخمی در درگیری فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها

  • ۲۵۳ شهید و زخمی در درگیری فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها
غزه

وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدای امروز در شرق غزه را هشت نفر و آمار زخمی‌ها را ۲۵۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر  رویداهای سرزمین های اشغالی به شرح ذیل است ..

استفاده صهیونیست از هواپیما برای خاموش کردن آتش لاستیک ها

نظامیان رژیم صهیونیستی از هواپیماها برای خاموش کردن لاستیک هایی که فلسطینی ها در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی به آتش کشیده اند استفاده می کنند و از این هواپیماها نارنجک های گاز اشک آور به سمت فلسطینی ها شلیک می کنند.

درگیری شدید در جنوب کرانه باختری رود اردن

درگیری شدید بین جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در منطقه باب الزاویه در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن خبر داد.وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد دو تظاهرکننده فلسطینی در منطقه البیره در کرانه باختری رود اردن به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیست زخمی شدند. یکی از این دو نفر از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته است و حالش وخیم است.

شهادت یک جوان فلسطینی دیگر در خان یونس

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، یک جوان فلسطینی دیگر در شرق خان یونس با گلوله نظامیان رژیم اشغالگر به شهادت رسید.

معترضان فلسطینی در مرز غزه با فلسطین اشغالی پرچم آمریکا را آتش زدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان ، معترضان فلسطینی با تجمع در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی تظاهرات خود را علیه اسرائیل از سر گرفتند. تظاهرات کنندگان فلسطینی علاوه بر آتش زدن لاستیک خودرو و پرتاب سنگ به سمت نظامیان اسرائیلی، پرچم آمریکا را آتش زدند.


افزایش آمار زخمی ها در نوار غزه

 در درگیری های امروز در شرق نوار غزه، یک فلسطینی در شرق جبالیا به شهادت رسید و چهل نفر دیگر زخمی شدند که حال پنج نفر وخیم گزارش شده است. این در حالی است که هلال احمر فلسطین تعداد زخمی ها در نوار مرزی غزه را 81 نفر عنوان کرد که حال سه نفر از آنها وخیم است.

­

تظاهرات های امروز پاسخی به، به اصطلاح معامله قرن است

نماینده حماس در لبنان گفت راهپیمایی های امروز در مرز غزه بر حق بازگشت تاکید دارد و پاسخی به، به اصطلاح معامله قرن است.

آغاز اعتراض ها در کرانه باختری رود اردن

اعتراضات فلسطینیان در البیره و بیت ایل در کرانه باختری آغاز شد. آغاز این فعالیت ها با آتش زدن لاستیک خودروها همراه بود.

ده زخمی در درگیری های امروز غزه

آمار زخمی ها در درگیری های امروز شرق غزه به بیش از 15نفر رسید که حال یکی از آنها وخیم است .تظاهرکنندگان فلسطینی به حصارهای مرزی بین نوار غزه و فلسطین اشغالی یورش برده اند.

به آتش کشیده شدن تصویر ولیعهد سعودی

شرکت کنندگان در تظاهرات امروز جمعه در نوار غزه ، تصاویر پادشاه و ولیعهد عربستان و تصویر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر را به آتش کشیدند.

الزهار : راه خود را به خوبی می شناسیم

محمود الزهار از رهبران فلسطینی گفت ما راه خود را به خوبی می شناسیم حتی اگر همه جهان برضد ما توطئه کند.

تظاهرکنندگان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در مرز غزه درگیر شدند

در حمله نظامیان اشغالگر قدس به تظاهرکنندگان فلسطینی در مرز نوار غزه، پنج فلسطینی زخمی شدند.

درخواست سازمان ملل از رژیم صهیونیستی

 سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست از این مسئله اطمینان حاصل کند که نیروهای امنیتی آن علیه تظاهرکنندگان فلسطینی، به زور بی رویه متوسل نشوند.

رژیم اشغالگر چند خودروی آتش نشانی را در شرق نوار غزه مستقر کرد

شبکه تلویزیونی العالم در خبری  به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد، رژیم اشغالگر چندین خودرو آتش نشانی را در شرق نوار غزه مستقر کرد.

فلسطینیان امروز جمعه خود را برای برگزاری تظاهراتی باشکوه آماده کرده اند

فلسطینیان با هدف برگزاری تظاهرات باشکوه در روز جمعه(امروز) و دفاع از حق بازگشت آوارگان، خود را آماده کرده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، این تظاهرات در چارچوب تظاهرات بزرگی است برای حمایت از حق بازگشت آوارگان از هفته گذشته و در سالگرد روز زمین، آغاز شده بود.
فلسطینیان اسم تظاهرات امروز را جمعه کوچوک گذاشته اند که در زبان محلی به معنی تایر خودروهاست، این نام به این دلیل انتخاب شده است که برای تظاهرات امروز دهها هزار تایر خودرو جمع آوری شده است تا در مناطق مختلف فلسطین و با هدف ایجاد مانع در برابر دید تک تیراندازان اشغالگر به آتش کشیده شود.

یکی از زخمی های فلسطینی تظاهرات روز زمین، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید

یک جوان فلسطینی که در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شده بود، به شهادت رسید.
پایگاه اینترنتی خبری العهد لبنان نوشت این جوان فلسطینی به نام ثائر رابعه ساکن اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه بود و در تظاهرات روز زمین بر اثر حملات نظامیان صهیونیست به تظاهرکنندگان فلسطینی به شدت زخمی شده بود. با به شهادت رسیدن این جوان فلسطینی، شمار شهدای فلسطینی در یک هفته به بیست تن رسید.

حماس سخنان برخی از مقامات عربی  را محکوم کرد

­ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس) با اشاره تلویحی به اظهارات اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ، تسریع روند اظهارات و مواضع برخی ها را که در جهت مشرعیت بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسیطین است محکوم کرد .
جنبش حماس با انتشار بیانیه ای در وب سایت رسمی خود تاکید کرد این سخنان و موضع گیریها در چارچوب جلب رضایت قدرت های منطقه ای به ضرر حقوق فلسطینی ها و یا در چارچوب مناقشات میان کشورها مطرح می شود .
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از غزه ، جنبش حماس این سخنان و موضع گیریها که همزمان با تسریع روند جنایت های اسرائیل و اقدامات مستمر این رژیم درنقض حقوق مردم فلسطین و مقدسات آنان از طریق یهودی سازی شهر قدس ، توسعه شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن ، ادامه محاصره نوار غزه و کشتار غیر نظامیان بی گناه و کودکان فلسطینی مطرح می شود ، به شدت محکوم کرد .
جنبش حماس در این بیانیه عادی سازی روابط با اسرائیل به هر شکل ممکن و در هر سطوحی را مردود دانست .

دبیر کل سازمان ملل رژیم صهیونیستی را از برخورد نظامی با تظاهرات روز جمعه در نوار غزه برحذار داشت

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در شب تظاهرات روز جمعه فلسطینی ها در نوار غزه، رژیم صهیونیستی را از از برخورد نظامی با آن برحذر داشت.

دو شهید و 14 زخمی در تظاهرات روز پنجشنبه فلسطینی ها در اطراف مرزهای نوار غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در تظاهرات روز پنجشنبه فلسطینی ها در اطراف خطوط تماس مرزی نوارغزه با فلسطین اشغالی دست کم دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید و 14 تن دیگر زخمی شدند .
به گزارش خبرگزاری آناتولی از غزه ، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوارغزه اعلام کرد نظامیان صهیونیست روز پنجشنبه نیز به طرف تظاهرات فلسطینی ها در اطراف مرزهای نوار غزه با فلسطینی اشغالی تیراندازی کردند که یک جوان به نام نبیل مروان الخضری 23 ساله نزدیک مرزهای شرقی نوار غزه به شهادت رسید.
اشرف القدره افزود یک فلسطینی 34 ساله دیگر به نظام شادی حمدان الکاشف که در تظاهرات روز جمعه گذشته در حمله نظامیان اسرائیلی زخمی شده بود ، بر اثر شدت جراحات وارده روز پنجشنبه جان باخت .
از روز جمعه گذشته که تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی ها در اطراف مرزهای نوار غزه با اسرائیل آغاز شده است ، دست کم 21 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل شهید و نزدیک به 1500 تن دیگر زخمی شدند .

حمله اشغالگران به "تظاهرات بازگشت" فلسطینی ها در مرکز نوار غزه

شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد: نیروهای اشغالگر صهیونیست، فلسطینی های شرکت کننده در تظاهرات بازگشت را در شرق البریج در مرکز نوار غزه هدف تیراندازی گسترده خود قرار دادند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: