X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 مرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 122
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 19 مرداد,1400 | 03:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 19 مرداد,1400 | 03:23 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 19 مرداد,1400 | 03:27 ب.ظ

سازمان ملل: بیش از ۲۴ میلیون نفر در یمن نیازمند کمک‎های غذایی هستند

  • سازمان ملل: بیش از ۲۴ میلیون نفر در یمن نیازمند کمک‎های غذایی هستند
یک گزارش جدید نشان می‎دهد که جنگ در یمن باعث شده است ۷۰ درصد از جمعیت ۳۰ میلیونی این کشور در معرض خطر گرسنگی قرار بگیرند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، بانک جهانی به تازگی هشدار داد که نزدیک به ۷۰ درصد از ۳۰ میلیون نفر جمعیت یمن در معرض خطر گرسنگی قرار دارند. یمن از جمله کشور‌هایی در جهان است که بیشترین مشکلات را از ناامنی غذایی دارند.


بر اساس گزارش «میدل ایست مانیتور»، بانک جهانی در گزارش خود نوشت که جنگ کنونی در یمن از بیش از ۶ سال پیش تا کنون باعث شده است که ۲۴.۱ میلیون نفر به کمک‌های غذایی نیازمند شوند که از این تعداد ۱۲.۳ میلیون نفر کودک و ۳.۷ میلیون نفر هم آواره شده‎اند.


این گزارش می‎افزاید که حدود ۷۰ درصد از مردم در کشوری که در حال حاضر جزو ناامن‌ترین کشور‌ها در جهان است، در خطر گرسنگی هستند.
 

بانک جهانی می‎افزاید که جنگ باعث نابودی اقتصاد یمن شده است، به طوری که تولید ناخالص ملی در این کشور از سال ۲۰۱۵ کاهش پیدا کرده و بیش از ۸۰ درصد از مجموع جمعیت این کشور زیر خط فقر قرار دارند.
 

بانک جهانی اوایل ماه جولای اعلام کرد که ضرری که زیرساخت‌های یمن در نتیجه جنگ دیده‎اند نزدیک به ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است. گزارش بانک جهانی در بخش دیگری می‎گوید که حجم ضرر‌ها در ۱۶ شهر اصلی یمن در نتیجه جنگ بین ۶.۹ میلیارد دلار تا ۸.۵ میلیارد دلار است.
 

بر اساس این گزارش، قیمت مواد غذایی نیز در یمن به دلیل درگیری در مجاورت بنادر دریایی، تعلیق واردات تجاری و در نتیجه کمبود منابع و کاهش ارزش پول یمن که در حال حاضر به سختی بیش از یک سوم ارزش ۲۰۱۵ آن است، افزایش یافته است.

سازمان ملل برآورد می‌کند که جنگ در یمن که به مرگ بیش از ۲۳۳ هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها نفر منجر شده، به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

سازمان‌های امداد رسانی بین المللی نیز هشدار دادند که اقتصاد یمن در آستانه فروپاشی است. در گزارش اخیر سازمان ملل، یمن در میان ۲۳ مرکز گرسنگی در جهان قرار دارد که با کمبود شدید غذا مواجه است. سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل و برنامه جهانی غذا در گزارشی مشترک اعلام کردند که وضعیت یمن در بالاترین سطح هشدار قرار دارد.
 

همچنین آژانس‌های سازمان ملل هشدار دادند که جنگ و درگیری از رسیدن امداد و مواد غذایی به مردم گرسنه یمن جلوگیری می‌کند.
 

ارسال نظر: