X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 16 مرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 97
تاریخ ثبت : شنبه, 16 مرداد,1400 | 10:36 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 16 مرداد,1400 | 10:32 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 17 مرداد,1400 | 09:37 ق.ظ

بازدید عالی‌ترین مقام قضایی از بندهای امنیتی زندان اوین

  • بازدید عالی‌ترین مقام قضایی از بندهای امنیتی زندان اوین

رئیس قوه قضاییه از بند‌های امنیتی ۲ الف، ۲۰۹ و ۲۴۱ دیدار و با زندانیان امنیتی گفتگو کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، جت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسنی اژه‌ای عصر جمعه (۱۵ مرداد) با حضور در زندان اوین به مدت چند ساعت ساعت از بند‌های امنیتی و بازداشت موقت این زندان بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه در مدت حضور خود در زندان اوین، عمدتاً با «متهمین بازداشت شده تحت قرار تامین» به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد و به هنگام حضور در بند‌های امنیتی زندان اوین، تعداد روز‌های بازداشتی متهمان را از آن‌ها جویا و در همین زمینه خواستار ارائه توضیحات لازم از سوی مقامات قضایی و ضابطین شد.

وی در گفتگوی چهره به چهره با متهمین از نوع اتهام، مدت بازداشت موقت و شرایط بهداشتی و غذایی زندان را جویا شد که تعدادی از متهمین تقاضا کردند به تنهایی با رئیس قوه قضاییه گفتگو کنند که قاضی‌القضات در خلوت با آن‌ها به گفتگو نشست.

رئیس قوه قضاییه در ادامه در مورد یکی از پرونده‌های مهمی که اخیرا تشکیل شده و شش نفر بازداشتی دارد، با قاضی و کارشناسان پرونده که به فوریت به زندان دعوت شده بودند، به صورت تفصیلی به گفتگو پرداخت.

در همین حال محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت:

 «عالی‌ترین مقام قضائی» در نظام اسلامی، در اقدامی بی سابقه، سرزده از بند‌های امنیتی ۲الف، ۲۰۹ و ۲۴۱ ‎زندان اوین بازدید و وضعیت متهمین را بررسی کردند.

پیامِ بازدید از سومین زندان در سی و پنجمین روزِ خدمت و تاکید بر حقوق بازداشت شدگان و تسریع بر تعیین تکلیف متهمین بسیار روشن است.
 

 

ارسال نظر: