X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 69
تاریخ ثبت : یکشنبه, 10 مرداد,1400 | 03:57 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 10 مرداد,1400 | 03:55 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 10 مرداد,1400 | 03:57 ب.ظ

معترضان کانادایی خواستار تحقیق درباره مرگ کودکان بومی شدند

  • معترضان کانادایی خواستار تحقیق درباره مرگ کودکان بومی شدند
تعداد زیادی از مردم کانادا با برگزاری تظاهرات خواستار انجام تحقیقات درباره مرگ کودکان بومی در مدارس شبانه روزی کاتنولیک شدند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، گور‌های دسته جمعی با اجساد کودکان بومی در آمریکا موج گسترده‌ای از خشم را در پی داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، پایتخت کانادا طی روزهای اخیر شاهد تظاهرات گسترده‌ای در ارتباط با پیدا شدن این گور‌های دسته جمعی بود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار تحقیقات درباره سیستم مدارس شبانه روزی کاتولیک شدند.

تا دهه ۱۹۹۰، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی به اجبار به این مدارس فرستاده می‌شدند؛ جایی که این کودکان هدف انواع خشونت‌ها و سوء استفاده‌های فیزیکی و جنسی قرار می‌گرفتند.

این کودکان همچنین از خانواده و فرهنگ و جامعه خود دور نگه داشته می‌شدند.

یکی از نمایندگان پارلمان کانادا در این باره می‌گوید «بومیان کانادا نیازمند واقعیت و عدالت هستند؛ این امر مستلزم تحقیقات مستقل با حضور دادستان ویژه و بودجه کامل و با حضو ناظران بین المللی درباره جنایت کانادا علیه بومیان است.»

شرکت کنندگان در تظاهرات مقابل ساختمان پارلمان این کشور در «اتاوا» تجمع کردند.

این تظاهرات در پاسخ به فراخوان ۲ تن از نمایندگان پارلمان کانادا از حزب چپگرای «حزب دموکرات جدید» برگزار شد.

حزب دموکرات جدید کانادا در اوایل ماه جولای از دولت کانادا درخواست کرده بود تا دادستانی ویژه برای تحقیقات مستقل درباره تاریج دردناک مدارس شبانه روزی برای کودکان کانادا تعیین کند.

طی ماه‌های اخیر، ۵ گور دسته جکمعی در کانادا با اجساد بیش از هزار کودک بومی کشف شده است.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهند بین ۴ هزار تا ۱۰ هزار دانش آموز بومی از میان ۱۵۰ هزار دانش آموز بومی که به اجبار به مدارس شبانه روزی منتقل شدند، در این مدارس جان خود را از دست دادند.

رئیس سابق کمیته آشتی و تحقیق کانادا، شمار کودکان بومی جان باخته در این مدارس را ۲۵ هزار نفر اعلام کرد.

برچسب ها:
ارسال نظر: