X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 31 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 60
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 31 تیر,1400 | 04:57 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 31 تیر,1400 | 04:54 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 31 تیر,1400 | 04:57 ب.ظ

راه‌اندازی ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در محله‌ها

  • راه‌اندازی ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در محله‌ها
مدیرکل دفتر پیشگیری سازمان بهزیستی از راه اندازی ۲۵۰۰ مرکز با نام "مثبت زندگی" در محله‌ها به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی مردم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آرزو ذکایی‌فر گفت: پیشگیری سطوح مختلفی دارد که سطح نخستِ آن، آموزش و آگاهی بخشی است و به جمعیت عمومی کشور ارائه می‌شود.

وی آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های مقابله‌ای، پیشگیری از اعتیاد، فرزندپروری و... را از اقداماتِ پیشگیرانه بهزیستی دانست و افزود: بخش دیگر ناظر بر غربالگری و ارجاع است.

ذکایی فر گفت: افرادی که نیازمند خدمات بیشتری هستند، به موقع شناسایی می‌شوند. این‌ها در معرض بحران و آسیب هستند که باید به سرعت شناسایی و ارجاع داده شوند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بهزیستی، پیگیریِ پس از ارجاع، اصلی‌ترین مقوله در بهبودِ وضع و بحران‌های اجتماعی است و لذا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، در سازمان بهزیستی برنامه ریزی شده و مراکز ارائه خدمت بدین منظور در سراسر کشور دایر است.

وی به سهل انگاری‌هایی که در حوزه درمان‌های پیشگیرانه صورت می‌گیرد، هم اشاره کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی نیز همین گونه است و مردم اقدامات پیشگیرانه را باید قبل از وقوعِ بحران، در سبد خانوار قرار دهند.

ذکایی فر گفت: سازمان بهزیستی این اقدامات را به صورت رایگان به مردم ارائه می‌دهد و بیش از ۱۰۰۰ گروه محلی و داوطلب داریم.

مدیرکل دفتر پیشگیری سازمان بهزیستی از وجود پایگاه سلامت روانی اجتماعی در هر محله خبر داد که وظیفه اطلاع رسانی دارد و حتی افراد کلیدی را شناسایی می‌کند و مورد توجه قرار می‌دهد.

ذکایی فر چنین فعالیت‌هایی را کاملا مردمی دانست و افزود: این کار با کمک خود مردم پیش می‌رود و در هر محله آگاهی و دانش مردم را فزونی می‌دهیم.
وی به مردم توصیه کرد برای بهره مندی از چنین خدماتی به اداراتِ بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.
برچسب ها:
ارسال نظر: