X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 05 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 237
تاریخ ثبت : شنبه, 05 تیر,1400 | 04:48 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 05 تیر,1400 | 04:39 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 05 تیر,1400 | 04:53 ب.ظ

فیلم| الگوی موفق "شوق زندگی" در مشهد

  • فیلم| الگوی موفق "شوق زندگی" در مشهد

مجتمع شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های «شوق زندگی» با هدف پایش وضعیت آسیب‌های اجتماعی و حمایت از گروه‌های آسیب پذیر شهر به بهره برداری رسید.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، این مجتمع از دو بخش دادسرای ویژه کودکان و آسیب دیدگان اجتماعی و مرکز اجتماعی شوق زندگی که نماینده شهرداری مشهد در این مجتمع است، تشکیل شده است.


در این مجتمع دفتر طرح کودک خلاق، دفتر طرح سایه بان مهان، دفتر مرکز راه نوین برای زنان آسیب دیده، کتابخانه کودک، حوزه معاون دادستان، اتاق جلسات، شعب یک تا ۶ دادیاری، شعبه ۲۹ دادگاه خانواده، ۵ واحد مددکاری، دفتر کل دادسرا، حسابداری، واحد تشکیل پرونده، اتاق مادر و کودک و نمازخانه و بعضی بخش‌های دیگر ایجاد شده است.
 

شهردار مشهد در مراسم افتتاح این مرکز در محل بوستان بهار با بیان اینکه مجموعه تلاش‌هایی که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدیریت شهری در حال انجام بود، در سال‌های اخیر به دلیل همدلی‌ای که در این شهر وجود دارد، افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: اینکه مجرمان با دست بند و پابند از مقابل کودکان آسیب دیده در دادگاه‌ها عبور می‌کردند، واقعا صحنه بدی بود و نه تنها من، بلکه هرکس دیگری را عمیقا ناراحت می‌کرد و خوشحالیم که با تدبیر دادستان در انتصاب سرکار خانم عابدین زاده به عنوان سرپرست دادسرای ناحیه ۵ و اقداماتی که پس از انتصاب ایشان رقم خورد، دیگر شاهد آن صحنه‌ها نبودیم.


محمدرضا کلائی افزود: امیدواریم با استفاده از سمن‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهند تمرکز حوزه اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی و تمرکز فرهنگ سرا‌های شهر به مسائلی که در این مجتمع مطرح است و به کارگیری همکاری همه دستگاه ها، اعم از بهزیستی، نیروی انتظامی و خیران، بتواند نرخ برخی از آسیب‌ها را در شهر مشهد کاهش دهد و امیدوارم که تلاش‌های مدیریت شهری در این زمینه مستمر باشد، چون تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز با بیان اینکه افتتاح مجتمع شوق زندگی گُل ِهمه پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شورای پنجم در شهر مشهد است، گفت: در این محل یک کار مشارکتی متفاوت و ضروری در شهر شکل گرفته است و همه از شورای شهر، شهرداری مشهد، بهزیستی، سمن ها، دادستانی و دیگر نهاد‌ها در این مکان جمع شدند تا بتوانند در راستای کاهش یک آسیب اجتماعی گام بردارند و ببینند چه اقدامی می‌توانند برای این اقشار آسیب پذیر انجام دهند.


غلامعلی صادقی با تأکید بر انتقال تجربه این مجتمع به دیگر بخش‌های قضایی گفت: اکنون شاهد سپری شدن روز‌های پایانی شورای پنجم هستیم، اما کاری که شورای شهر و شهردار مشهد با کمک دادستان در این محل انجام داده‌اند، بی‌نظیر است. وی ادامه داد: امروز مجازات‌های جایگزین حبس در کشور مطرح است و دیگر زندان جواب نمی‌دهد و باید فکر دیگری برای دیگران کرد. زندان باید بماند برای بعضی از افراد و مجرمان حرفه ای.
 

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز افتتاح مجتمع شوق زندگی را اقدامی نوین در کشور دانست و گفت: با توجه به حجم آسیب‌های اجتماعی موجود در مشهد، مجتمع شوق زندگی بهشت برین است که می‌تواند برای کشور و حتی کشور‌های اسلامی الگو باشد.
 

معاون قضایی دادستان کل کشور هم با قدردانی از مدیریت شهری به دلیل توجه به آسیب‌های اجتماعی به ویژه کودکان کار و آسیب دیده، گفت: اینکه بهترین اتفاقات در کشور ما از مشهد و شهر امام رضا (ع) بجوشد، بسیار خوب است.

سعید عمرانی با اشاره به مسئولیت همه افراد جامعه در برابر کودکان کار، کودکان بدسرپرست و کارتن خواب‌ها بیان کرد: امیدواریم در کشور ما روزی برسد که دیگر شاهد هیچ کودک کاری نباشیم و بتوانیم این آسیب اجتماعی را ریشه کن کنیم.
 

فایل های پیوستی
ارسال نظر: