X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 143
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 02 تیر,1400 | 11:33 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 02 تیر,1400 | 11:26 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 02 تیر,1400 | 05:26 ب.ظ

واکنش یک مقام ایرانی به اقدام غیرقانونی آمریکا در مسدود کردن وب سایت پرس تی وی و العالم

  • واکنش یک مقام ایرانی به اقدام غیرقانونی آمریکا در مسدود کردن وب سایت پرس تی وی و العالم
یک مقام ایرانی در سازمان ملل مسدود کردن وب سایت های ایرانی را غیرقانونی و تلاش برای محدود کردن آزادی بیان دانست و آن را به شدت محکوم کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «شاهرخ ناظمی»، رایزن مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در سازمان‌ ملل در نیویورک، با اشاره به این که ایالات متحده تلاش می‌کند با توقیف وب‌سایت‌ها و شبکه‌های ایران و مقاومت، صدای آزادی بیان را خفه کند، گفت: از طریق طریق کانال های حقوقی، این مسئله را پیگیری خواهند کرد.


این دیپلمات ایرانی با رد این "اقدام غیرقانونی و قلدرمابانه" آمریکا اظهار داشت: این اقدام مصداق تلاش برای محدود کردن آزادی بیان است.


دولت آمریکا در اقدامی غیرقانونی دامنه شماری از وب سایت‌های اینترنتی ایرانی و سایت‌های نزدیک به کشورمان را مسدود کرد.


بر اساس گزارش سی ان ان، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند: واشنگتن، برای مقابله با آن چه که «انتشار اطلاعات نادرست» خواند، شماری از وب سایت‌های ایرانی و وب سایت‌های نزدیک به ایران را مسدود کرد.

 

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد ما وب سایت‌های متعلق به صدا و سیمای ایران (IRTVU) و کتائب حزب الله (KH) را به دلیل نقض تحریم‌ها مسدود کردیم.

 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است «تعداد وب سایت‌های مسدود شده ایرانی ۳۳ مورد است؛ ضمن این که ۳ وب سایت وابسته به کتائب حزب الله نیز مسدود شدند.»
 

وب سایت‌های چند آژانس خبری و کانال تلویزیونی مانند «پرس تی وی» ایران، «العالم»، شبکه عربی زبان، «المسیره» یمن، «فلسطین الیوم»، «نبأ»، «الکوثر»، «اللؤلؤة» و «المعلومه» عراق از جمله وب سایت‌های مسدود شده هستند.

 

ارسال نظر: