X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 186
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 01 تیر,1400 | 11:57 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 01 تیر,1400 | 11:43 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 01 تیر,1400 | 12:02 ب.ظ

هشدار کمیسر عالی سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان

  • هشدار کمیسر عالی سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان

 کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدام منسجم برای جلوگیری از وخیم شدن وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان طی چند دهه اخیر شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، میشل باچلت کمیسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل در سخنرانی خود در نخستین روز از چهل و هفتمین نشست اعضای کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد عصر روز دوشنبه در ژنو گفت: برای جبران بزرگ‌ترین و شدیدترین عقب‌ماندگی‌های حقوق بشری باید چشم‌اندازی برای تغییر رویه و اقدام هماهنگ داشته باشیم.


بر اساس گزارش یورونیوز، باچلت در این نشست که به مرور موارد مهم نقض حقوق بشر اختصاص یافته، افزود: ما به جوامعی نیاز داریم که در عین گوناگونی، در مورد کاهش نابرابری‌ها و پیشبرد کلی حقوق بشر تعهد بنیادین دارند.


وی به بازداشت‌های خودسرانه، خشونت جنسی علیه کودکان و همچنین بزرگسالان و بی خانمانی های اجباری اشاره کرد و گفت: اقدامی منسجم برای جلوگیری از وخیم شدن وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان باید صورت گیرد.


کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با هشدار درباره وضعیت بد حقوق بشر در جهان، گفت: فقر مطلق، نابرابری و بی عدالتی رو به افزایش است و فضا و مجاری دمکراتیک و مدنی در حال فرسایش هستند .
 

ارسال نظر: