X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 31 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 328
تاریخ ثبت : دوشنبه, 31 خرداد,1400 | 05:48 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 31 خرداد,1400 | 05:35 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 01 آذر,1400 | 01:38 ب.ظ

آغاز کار چهل و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل

  • آغاز کار چهل و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل

 چهل و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از امروز آغاز به کار کرد.
 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، چهل و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از امروز دوشنبه در ژنو آغاز بکار کرد. این اجلاس در حالی برگزار می شود که کماکان با توجه به شیوع کرونا در جهان اکثر بیانیه های ارائه شده به صورت مجازی ارائه می گردد.

اجلاس شورا در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۱ ژوئن به ریاست خانم نزهت شمیم خان افتتاح می شود و پس از آن کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، گزارش سالیانه خود را در مورد گزارشی با موضوع نقش اصلی دولت در واکنش به همه گیری و سایر موارد اضطراری بهداشتی و اقتصادی - اجتماعی و عواقب آن در پیشبرد توسعه پایدار و تحقق کلیه حقوق بشر ارائه می دهد و در نهایت گفتگوی تعاملی پیرامون این موضوعات شکل می گیرد.


در طول نشست، شورا گزارش های مربوط به طیف گسترده ای از موضوعات حقوق بشر را بررسی می کند و بیش از ۳۰ گفتگوی تعاملی با کارشناسان، گروه ها و سازوکارهای مربوط به حقوق بشر در مورد حدود ۴۰ کشور صورت می گیرد. شورا همچنین حدود ۷۰ گزارش موضوعی و کشوری را در مورد طیف گسترده ای از موضوعات از جمله همه گیری ناشی از کووید ۱۹ مورد استماع قرار می دهد.

این شورا همچنین نشست هایی چون: پنل سالیانه عالی رتبه با موضوع پیشگیری و مقابله با ناقص سازی جنسی زنان، پنل دهمین سالگرد اصول راهنمای تجارت و حقوق بشر، پنل موضوعی سالیانه همکاری فنی و ظرفیت سازی با تمرکز بر حق آموزش، میزگرد تأثیر تغییرات آب و هوایی با موضوع برخورداری افراد سالمند از حقوق بشر را برگزار می کند.

همچنین نتایج نهایی یو پی آر ۱۴ کشور شامل لبنان، موریتانی، سنت کیتس و نویس، میکرونزی، استرالیا، سنت لوسیا، نپال، عمان، اتریش، میانمار، گرجستان، سائوتومه و پرنسیپ، نائورو و رواندا مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.


این اجلاس که از امروز آغاز به کار کرده تا 13 ژوئیه (22 تیرماه ) ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر: