X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 31 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 200
تاریخ ثبت : دوشنبه, 31 خرداد,1400 | 05:16 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 31 خرداد,1400 | 04:51 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 31 خرداد,1400 | 06:43 ب.ظ

کمیساریای عالی سازمان ملل: ایران میزبان ۸۰۰ هزار پناهنده است

  • کمیساریای عالی سازمان ملل: ایران میزبان ۸۰۰ هزار پناهنده است

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران با پذیرش ۸۰۰ هزار پناهنده، جایگاه دهم را در جهان به لحاظ میزبانی از تعداد پناهندگان به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در گزارشی به بررسی روند مهاجرت‌های اجباری در جهان تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی پرداخته است.
 

بر اساس گزارش رصدخانه مهاجرت ایران، جمعیت آوارگان در جهان در پایان سال ۲۰۲۰ به ۸۲.۴ میلیون نفر رسید و حدود ۲۰.۷ میلیون نفر از آوارگان را پناهندگان تحت حمایت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تشکیل می‌دهند.
 

در سال ۲۰۲۰، کشور ترکیه به تنهایی بزرگ ترین جمعیت پناهندگان در جهان یعنی ۳.۷ میلیون پناهنده را میزبانی می‌کرد.

کلمبیا با ۱.۷ میلیون پناهنده شامل آوارگان ونزوئلایی به عنوان دومین کشور میزبان پناهندگان در جهان شناخته می‌شود.


ایران نیز با میزبانی از ۸۰۰ هزار پناهنده، جایگاه دهم را در جهان به لحاظ میزبانی از تعداد پناهندگان به خود اختصاص داده است.

از مجموع ۸۰۰ هزار پناهنده تحت حمایت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران، ۷۸۰ هزار نفر را پناهندگان افغانستانی و ۲۰ هزار نفر را پناهندگان عراقی تشکیل می‌دهند.

در سال‌های اخیر کلمبیا و ترکیه کشورهای نوظهور در زمینه میزبانی از پناهندگان بوده‌اند؛ اما باید در نظر داشت که بخش بزرگی از ۳.۶ میلیون آواره سوری در ترکیه همچنین اغلب آوارگان ونزوئلایی در کلمبیا در وضعیت پناهندگی قرار ندارند و وضعیت حمایت موقت را دریافت کرده‌اند که باید پس از بهبود شرایط در کشور مبدأ خود به آنجا بازگردند.

 

شیوع ویروس کرونا نیز تأثیر زیادی بر جمعیت آوارگان در جهان داشته است. بر اساس گزارش‌های مهاجرتی مختلف در جهان، پیش بینی می‌شود با کاهش محدودیت‌ سفر بین کشورها، بر تعداد پناهجویان افزوده شود.

 

 

ارسال نظر: