X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 29 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 175
تاریخ ثبت : شنبه, 29 خرداد,1400 | 03:56 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 29 خرداد,1400 | 03:51 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 29 خرداد,1400 | 03:58 ب.ظ

نایب قهرمانی تاریخی تکواندوی بانوان ایران در آسیا

  • نایب قهرمانی تاریخی تکواندوی بانوان ایران در آسیا
تیم ملی تکواندو زنان کشورمان با کسب ۶ مدال رنگارنگ توانست برای نخستین بار بر سکوی نایب قهرمانی آسیا بایست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در پایان بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در لبنان تیم ملی تکواندو زنان کشورمان با کسب ۶ مدال رنگارنگ توانست برای نخستین مرتبه بر سکوی نایب قهرمانی بایستد و تاریخ سازی کند.

در پایان این دوره رقابت‌ها، تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان که تاکنون موفق به کسب سکو در این رقابت‌ها نشده بود، در این دوره تاریخ سازی کرد و با یک مدال طلا، یک نقره، ۴ برنز و ۲۶۵ امتیاز عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد.

هوگوپوشان کره جنوبی با ۳ طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۵۰۲ امتیاز قهرمان شدند؛ ویتنام با یک طلا، یک نقره، و ۱۷۸ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد و اردن با یک طلا و ۱۲۸ امتیاز در رده چهارمی قرار گرفت.


نگار اسماعیلی، غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی، ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل در ترکیب تیم بانوان قرار داشتند که اسماعیلی قهرمان شد، میرحسینی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و سلطانی، کیانی، جوادی و پوراسماعیل به مدال برنز رسید.
 

مهرو کمرانی نیز عنوان بهترین مربی را به خود اختصاص داد. تیم ملی تکواندو مردان کشورمان نیز با یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۰۷ امتیاز بر سکوی سومی آسیا ایستاد.


همچنین فرشته خزایی، یلدا، ولی نژاد، زینب اسماعیلی و نفیسه رنگرززاده نفراتی بودند که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا – کیش موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات شده بودند و در این رویداد شرکت کردند که در نهایت لطفی نایب قهرمان شد و جلالی، خزایی و اسماعیلی به مدال برنز رسیدند؛ مدال این نفرات تنها در کارنامه ورزشکار ثبت می‌شود و در رده بندی تیمی تاثیری ندارد.
 

ارسال نظر: