X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 94
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 25 خرداد,1400 | 05:33 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 25 خرداد,1400 | 05:23 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 25 خرداد,1400 | 05:33 ب.ظ

هشدار کمیته ویژه سازمان ملل درباره وخامت شرایط حقوق بشری در سرزمین‌های اشغالی

  • هشدار کمیته ویژه سازمان ملل درباره وخامت شرایط حقوق بشری در سرزمین‌های اشغالی

کمیته ویژه سازمان ملل نسبت به شرایط وخیم حقوق بشری در فلسطین به دلیل اقدامات اشغالگران اسرائیلی ابراز نگرانی کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کمیته ویژه سازمان ملل برای تحقیق درباره اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیلی من ابراز نگرانی شدید خود از وخامت مستمر شرایط حقوقی در فلسطین به دلیل اقدامات اشغالگران اسرائیلی، اعلام کرد: وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی در وخامتی مستمر است.
 

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین(وفا)، این کمیته اعلام کرد: بابت خسارت دیدن ۳۸ زیرساخت پزشکی نوار غزه در حملات رزیم صهیونیستی به این منطقه و نیز پیامدهای تنش اخیر برای پناهجویان فلسطینی در غزه و کرانه باختری از جمله قدس نگران است.همچنین  توسعه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، تخریب مستمر خانه‌های فلسطینی‌ها و خطرات تخلیه محله‌های فلسطینی واقع در شرق قدس اشغالی نگرانی های زیادی را به وجود آورده است .


کمیته سازمان ملل افزود: به دلیل شیوع کرونا چندین نشست مجازی با آژانس‌های سازمان ملل، وزارتخانه‌ها و نهادهای فلسطینی و نهادهای جامعه مدنی داشتیم. ما گزارش‌هایی از تاثیرات حملات ماه مه گذشته اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه دریافت کردیم و نهادهای حقوق بشری نیز به شهادت رسیدن ۲۵۶ فلسطینی در غزه شامل ۶۶ کودک و زخمی شدن ۱۲۹۱ تن دیگر و آوارگی بیش از ۶۰ هزار فلسطینی در نتیجه حملات اسرائیل به نوار غزه را گزارش دادند.
 

این کمیته تاکید کرد: اطلاعاتی دریافت کردیم که نگرانی‌هایی را در مورد موج بازداشت‌های اخیر در حق خبرنگاران و فعالان به ویژه آنهایی که اتفاقات مربوط به محله شیخ جراح را پوشش می‌دادند، ایجاد کرد، ما با نگرانی اطلاعاتی را که درباره حمایت دستگاه‌ قضایی اسرائیل از مالکیت شهرک‌نشین‌ها در مقابل فلسطینی‌ها دریافت کردیم، دنبال می‌کنیم.
 

کمیته یاد شده ادامه داد: نگرانی‌هایی نیز درباره نحوه ارائه خدمات بهداشتی به فلسطینی‌ها از جمله اسرای فلسطینی در کنار شیوع کرونا وجود دارند و اینکه هیچگونه رسیدگی به ادعاهای مطرح شده درباره اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشین‌ها در نقض حقوق انسانی فلسطینی‌ها انجام نمی‌شود، نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.
 

کمیته مذکور بخشی از گزارش آتی خود درباره حق برخورداری از خدمات بهداشتی را در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نوامبر آتی ارائه خواهد کرد.

 

ارسال نظر: