X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 245
تاریخ ثبت : یکشنبه, 23 خرداد,1400 | 09:14 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 23 خرداد,1400 | 08:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 23 خرداد,1400 | 09:14 ق.ظ

اعتراض خبرنگاران به سانسور شدید خبری در آمریکا به ویژه اخبار مرتبط با صهیونیست‌ها

  • اعتراض خبرنگاران به سانسور شدید خبری در آمریکا به ویژه اخبار مرتبط با صهیونیست‌ها

خبرنگاران آمریکایی در نامه سرگشاده ای شفافیت در انعکاس درست خبرها بویژه خبرهای مربوط به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را خواستار شدند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، صد‌ها خبرنگار و روزنامه نگار آمریکایی در نامه‌ای مشترک انعکاس درست اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیاست‌های این رژیم علیه فلسطینیان در آمریکا را خواستار شدند.


بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، در این نامه که «نامه سرگشاده درباره تعامل رسانه‌های آمریکایی با اخبار فلسطین» نام گذاری شد، بیش از پانصد خبرنگار و روزنامه نگار خواستار آن شدند تا در تولید اخبار در آمریکا، به پایان اشغالگری اسرائیل و پایان سرکوب برنامه ریزی شده فلسطینیان توجه شود.

این نامه را ۵۱۴ خبرنگار و روزنامه نگار از جمله روزنامه نگارانی از روزنامه‌های معروف مثل واشنگتن پست، وال استریت ژورنال و لس آنجلس تایمز امضاء کرده اند.

در این نامه آمده است: دستیابی به واقعیت‌ها و بازخواست از قدرتمندان از اصول اساسی روزنامه نگاری است، اما طی چند دهه، بخش خبری ما، در خبر‌های مرتبط به اسرائیل و فلسطین از این اصل شانه خالی می‌کنند.

در ادامه این نامه تاکید شده است: با تهیه خبر‌ها و گزارش‌هایی که ابعاد اساسی داستان اشغالگری و نژادپرستی اسرائیل در آن‌ها کتمان شده است خوانندگانمان را تحقیر کرده‌ایم. ضروری است این شیوه زشت در روزنامه نگاری تغییر  یابد و مسیر آن فورا اصلاح گردد. دلایل برای اثبات اقدام اسرائیل در سرکوب برنامه ریزی شده فلسطینیان بسیار زیاد است و شایسته نیست از این پس این خبر‌ها سانسور شود.

این نامه در ادامه به گزارش ۲۷ آوریل دیده بان حقوق بشر که در ۲۱۳ صفحه و با محتوای جنایات نژادپرستانه وکینه توزی‌های مقامات اسرائیلی گرد آوری شد استناد کرد و افزود، این گزارش جنایت‌های ضد بشری ناشی از سیاست‌های نژادپرستانه اسرائیل را مستند کرده است.

 

ارسال نظر: