X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 149
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 18 خرداد,1400 | 05:12 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 18 خرداد,1400 | 05:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 18 خرداد,1400 | 05:12 ب.ظ

راه اندازی بیمه زندگی برای نوزادان

  • راه اندازی بیمه زندگی برای نوزادان

طرح مهر زندگی بیمه رازی با هدف تشویق خانوارها به ازدواج و فرزندآوری در محل بیمه مرکزی ایران راه اندازی شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی ایران امروز در مراسم رونمایی از طرح «مهر زندگی» بیمه رازی گفت: شرکت‌های بیمه را مکلف کرده‌ایم هر سال یک محصول جدید ارائه کنند به گونه‌ای که امسال قرار است 37 شرکت بیمه‌ای، 37 طرح جدید برای طرح ارائه خدمات بیمه‌ای ارائه کنند.
 

به گفته وی گرچه در مجلس طرح حمایت از خانوارها در راستای رشد جمعیت شکل گرفته، اما چون در این طرح‌ها بار مالی به دوش دولت انداخته و دولت را مکلف کرده‌اند، بنابراین دولت هم می‌گوید منابع ندارم، در حالی که با بیمه‌های تجاری می‌توان با پول‌های خود خانواده‌ها در جهت حمایت از خانواده، ازدواج و فرزندآوری کمک گرفت.
 

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در جامعه هم اکنون 2.3 درصد است، گفت: طبق قانون برنامه ششم ضریب نفوذ باید به 7 درصد برسد، همچنین سهم بیمه‌های زندگی از مجموع پرتفوی بیمه‌ای که در حال حاضر 15.5 درصد است، این را هم باید به 50 درصد افزایش پیدا کند.
 

سلیمانی گفت: بحث رشد جمعیت مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار دارد و بهترین روش برای حمایت از خانوارها جهت فرزندآوری طراحی بیمه‌های زندگی است. برنامه راهبردی 5 ساله تا سال 1404 برای صنعت بیمه تهیه شده که شرکت‌های بیمه با تنوع خدمات ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهند تا بتوانیم ضریب نفوذ 7 درصد را که در برنامه ششم هدف‌گذاری شده را محقق کنیم.

علی جباری مدیرعامل بیمه رازی نیز گفت: طرح بیمه زندگی از دوران ازدواج و از دوران بارداری شروع می‌شود و تا دوران نوجوانی برای فرزند ادامه دارد که برای هر سن از زندگی خطرات مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد، مهم‌ترین این ریسک‌ها برای درمان و پس‌انداز خانوار است و در سنین تحصیل هم می‌تواند برای کمک هزینه تحصیل فرزندان خدمات ارائه کند.

مدیرعامل بیمه رازی تصریح کرد: طبق آمار ماهانه 82 هزار ازدواج صورت می‌گیرد و ماهانه 91 هزار نوزاد به دنیا می‌آیند و در بیمه مهر زندگی بیمه رازی هدف‌گذاری کرده‌ایم که هر ماه 173 هزار خانوار ایرانی را تحت پوشش قرار دهیم. بیمه مهر زندگی بیمه رازی به خانوارها کمک می‌کند از نگرانی در مورد فرزندآوری خارج شوند و تا سنین نوجوانی فرزندان را تحت پوشش قرار می دهد.
 

وی همچنین گفت: فروش بیمه‌نامه‌ها به صورت الکترونیک شده و طرح مهر زندگی بیمه رازی برای رفع نگرانی از آینده خانوارهای ایرانی طراحی شده است.
 

ارسال نظر: