X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 763
تاریخ ثبت : دوشنبه, 17 خرداد,1400 | 03:58 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 17 خرداد,1400 | 03:28 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 خرداد,1400 | 03:58 ب.ظ

دروغگویی پنتاگون درباره تعداد قربانیان غیرنظامی حملات ارتش آمریکا

  • دروغگویی پنتاگون درباره تعداد قربانیان غیرنظامی حملات ارتش آمریکا

پنتاگون گزارش سالانه خود را درباره آسیب‌هایی که غیرنظامیان در عملیات مختلف آمریکا در سراسر جهان متحمل شده اند، منتشر کرد، اما در آن آمار قربانیان کمتر از آنچه بود، بیان شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،  این هفته پنتاگون در گزارش سالانه خود درباره آسیب‌هایی که غیرنظامیان در عملیات مختلف آمریکا در سراسر جهان متحمل شده‌اند، نوشت: در آمار ارائه شده قربانیان غیرنظامی عملیات ارتش آمریکا به طور گسترده کمتر از آنچه بوده، بیان شده است.

ریسپانسیبل استیتکرَفت می افزاید: از سال ۲۰۱۸ براساس قانون آمریکا، پنتاگون موظف به تهیه این گزارش‌های سالانه شده است. قرار است در این گزارش‌ها همه غیرنظامیانی که از اقدامات نظامی در جریان آمریکا در سراسر جهان، ازجمله در افغانستان، عراق، سوریه، سومالی و یمن آسیب دیده اند، پوشش داده شوند.


در گزارش ۲۰۲۰، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیرو‌های ارتش آمریکا ۲۳ غیرنظامی را کشته و ۱۰ تن را زخمی کرده اند، اما این رقم تقریبا یک پنجم رقمی است که ما در ایروارز به آن دست یافته ایم. در کل برآورد ما که معتقدیم محافظه کارانه هم بوده است، نشان می‌دهد که تنها در حملات آمریکا در افغانستان، عراق، سومالی و سوریه، دست کم ۱۰۲ غیرنظامی کشته شده اند.

بیشترین اختلاف نظر مربوط به افغانستان است. آمریکا اذعان داشته است که ۲۰ غیرنظامی در هفت حادثه در سال ۲۰۲۰ در افغانستان کشته شده اند. اما دفتر سازمان ملل در افغانستان تعداد قربانیان عملیات نیرو‌های بین المللی را بیش از چهار برابر، یعنی ۸۹ کشته و ۳۱ مجروح برآورد کرده است. بیشتر نیرو‌های بین المللی را نیرو‌های آمریکایی تشکیل می‌دهند.

در عراق و سوریه هم پنتاگون تعداد کشته شده‌های غیرنظامی را تنها یک نفر اعلام کرده است که در تضاد شدید با برآورد ما است. براساس یافته‌های ما سه تا شش غیرنظامی در حملات آمریکا در این دو کشور کشته شده اند.

طبق گزارش ایروارز، در سومالی در سال ۲۰۲۰ احتمالا بین هفت تا ۱۳ غیرنظامی در عملیات ارتش آمریکا جان باخته اند. اما وزارت دفاع آمریکا این رقم را تنها یک غیرنظامی اعلام کرده است.

تنها درباره قربانیان یمن بود که سازمان‌های نظارتی و پنتاگون اتفاق نظر داشتند که هیچ غیرنظامی در عملیات آمریکا در سال ۲۰۲۰ جان خود را از دست نداد.

 
ارسال نظر: