X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 15 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 129
تاریخ ثبت : شنبه, 15 خرداد,1400 | 12:45 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 15 خرداد,1400 | 12:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 خرداد,1400 | 09:57 ق.ظ

وزیر دادگستری خواستار لغو تحریم‌های نامشروع یکجانبه علیه ایران شد

  • وزیر دادگستری خواستار لغو تحریم‌های نامشروع یکجانبه علیه ایران شد

علیرضا آوایی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع «چالش‌ها و تدابیر مقابله و مبارزه با فساد و تقویت همکاری‌های بین المللی» سخنرانی کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع «چالش‌ها و تدابیر مقابله و مبارزه با فساد و تقویت همکاری‌های بین المللی» به مدت سه روز از تاریخ ۲ لغایت ۴ ژوئن ۲۰۲۱ در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود.

علیرضا آوایی، وزیر دادگستری کشورمان در سخنرانی خود در روز اول این نشست که به دلیل همه گیری ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد؛ طی سخنانی، این نشست را تجدید میثاق دولت‌ها در مبارزه جدی با فساد دانست.

وی با اشاره به گذشت بیست سال از تصویب کنوانسیون مبارزه با فساد، به موقع بودن برگزاری این نشست برای ارزیابی عملکرد‌ها و راه پیموده شده در این مسیر را ستود.

وزیر دادگستری ايران با اشاره به بیانیه پایانی این نشست بر تعهد جمهوری اسلامی ایران بر پیش گیری، جرم انگاری و همکاری بین المللی در تحقق اهداف این بیانیه و مبارزه با فساد اشاره و بر اهمیت توجه به اقدامات مخل انجام همکاری بین المللی که مهم‌ترین آن در استرداد دارائی‌های ناشی از فساد جلوه می‌کند تاکید کرد.

وی ضمن تقبیح بهره کشی از دسترنج جامعه‌ای توسط جامعه دیگر، تاکید کرد که موانع استرداد این اموال، چه مانع اراده سیاسی کشور‌های محل نگهداری اموال نامشروع و چه مانع تحریم‌های نامشروع یک جانبه بایستی برطرف شود.
 

ارسال نظر: